- 28 January 2023
Schoolcampus komt terug bij Albert Heijn
- 5 mei 2017
- Binnenland
De schoolspullen van Schoolcampus keren terug in de winkels. Die ‘coole’ agenda’s en schriften van het merk waren eerst altijd te vinden bij de V&D, die helaas de stekker eruit moest trekken. Vanaf maandag zijn de schoolspullen weer te koop en dit keer bij supermarkt Albert Heijn.
Ondernemer Ronald van Zetten zegt: “We merkten vorig jaar dat de Schoolcampus werd gemist en besloten toen om het merk snel nieuw leven in te blazen.”. Het merk Schoolcampus werd, na het failliet gaan van de V&D, overgenomen door Van Zetten. Hij kocht het merk samen met Roland Kahn en Jaco Scheffers.
Tientallen miljoenen
De ‘coole’ schoolspullen waren al jaren een hit bij de scholieren, totdat de V&D failliet ging. “De Schoolcampus was heel groot voor V&D. De omzet bedroeg vele tientallen miljoenen.”, aldus Van Zetten. Echter rekent hij niet op dezelfde cijfers als toen. “We gaan niet het marktaandeel halen dat V&D ooit had in schoolartikelen, dat was wel 50 procent. Met het wegvallen van V&D zijn veel concurrenten in het gat gesprongen.”
Andere omgeving
De Schoolcampus gaat in de Albert Heijn verkocht worden in een soort shop-in-shop. Voor Van Zetten wordt het interessant hoe het schoolartikelenmerk gaat werken in een andere omgeving, namelijk een supermarkt. Maandag zijn alleen nog de agenda’s nog te koop bij de grootste filialen van de Albert Heijn.
De collectie wordt een beetje hetzelfde als hoe het was bij de V&D. Er worden agenda’s, kraftpapier, schriften, schrijfwaar en alle andere schoolbenodigdheden aangeboden. Labels als Martin Garrix, Paul Frank, Superstrash en Replay zullen te zien zijn in de supermarkten.
Soho
In de tijd van de V&D was het merk Soho vaak te vinden in de warenhuizen. Waarschijnlijk wordt het merk weer teruggebracht. “We gaan nog meer oude V&D merken terugbrengen. Prijsvechters onder meer en de merken Liv en Soho. Maar dat doen we niet allemaal tegelijk.”, zegt Van Zetten.
Albert Heijn
Eerder werd ook al aangekondigd een café en een verse bakkerij zouden komen in de supermarkt. Met de shop-in-shop van Schoolcampus erbij zal het boodschappen doen wellicht een nieuwe beleving worden.
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Skype te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Meer
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 3 januari 2023
Tien redenen om een elektrische auto te kopen
- 23 december 2022
Overzicht in je warehouse tijdens de kerst met WMS software
- 16 december 2022
Spijker uw kennis over het omgevingsrecht bij!
- 12 december 2022
4 Tips voor groei en succes als marketingfreelancer
- 12 december 2022
Tips om een coachingscultuur op de werkplek te integreren
- 12 december 2022
Tips voor het controleren van de betrouwbaarheid van een webshop
Ontvang de nieuwsbrief