- 30 May 2023
Financiële sector: een nieuw tijdperk van innovatie volgens Richard van Hooijdonk
- 23 augustus 2021
- Lifestyle Tech Wetenschap
We kunnen niet ontkennen dat de pandemie een verwoestende impact heeft gehad op de samenleving. De financiële sector, de ruggengraat van onze economie, is het hardst getroffen, maar de pandemie heeft ook een nieuw tijdperk van innovatie in de financiële sector ingeluid. In het postpandemische tijdperk zal digitale technologie een steeds belangrijkere rol spelen en zal de financiële wereld een grote transformatie ondergaan. In dit blogartikel kijkt Richard van Hooijdonk samen met ons naar de toekomst van de Fintech.
De impact van de pandemie op de financiële sector
“Het lijkt waarschijnlijk dat de recessie veroorzaakt door de pandemie de ergste zal zijn die we ooit hebben meegemaakt”, aldus Richard van Hooijdonk. en de effecten ervan zullen vooral in de nabije toekomst voelbaar zijn. Strategisch adviesbureau McKinsey schat dat de banksector tussen 2020 en 202 tussen $ 00 miljard en $ 1 biljoen zal verliezen. Deze verliezen zijn voornamelijk te wijten aan commerciële en industriële leningen aan de tolerante sectoren die zwaar zijn getroffen door de pandemie, zoals de banksector in de automobielsector. , vervoer. , detailhandel, onroerend goed en handel.
“De pandemie heeft ook geleid tot enkele blijvende structurele veranderingen in de financiële sector, niet alleen in de interne werkprocessen van financiële instellingen, maar ook in de interactie met klanten. De groeiende vraag naar contactloos bankieren is een belangrijk voorbeeld.”, zegt Richard. Deze ontwikkeling vereist dat financiële instellingen innovatieve fintech-tools implementeren waarmee consumenten transacties kunnen uitvoeren zonder interactie met anderen, oppervlakken aan te raken of zelfs een bankfiliaal te betreden. Nu banken hun processen blijven digitaliseren en overstappen op telewerken, zal het aantal fysieke bankkantoren naar verwachting afnemen. Richard van Hooijdonk: “De implementatie van technologieën die banken in staat stellen te voorzien in de behoefte aan minder fysiek contact, zoals chatbots, virtuele assistenten en biometrische technologie, zal sterk toenemen.”
Uitdagingen die buitengewone innovatie vereisen
Om op al deze nieuwe uitdagingen in te spelen en klanten op afstand toegang te geven tot bankdiensten, hebben financiële instellingen een aantal innovatieve oplossingen ontwikkeld die een belangrijke rol kunnen spelen in de overgang naar het nieuwe normaal.
Fraudedetectie
Kunstmatige intelligentie wordt ook steeds vaker gebruikt om verzekeringsmaatschappijen te helpen bij het bestrijden van fraude, een probleem dat de afgelopen jaren wereldwijd een groeiend probleem is geworden. FRISS, een wereldleider in geautomatiseerde software voor fraude- en risicodetectie, heeft onlangs een nieuw fraudedetectieproduct gelanceerd dat kunstmatige intelligentie gebruikt om klachten automatisch te verwerken en potentiële klachten te identificeren. “Fraudedetectietools worden steeds belangrijker voor verzekeraars. Gezien de druk op de wereldeconomie voorspellen experts een toename van het fraudepercentage, “zei Karlyn Carnahan, hoofd van Noord-Amerikaanse binnenlandse incidenten bij Celent. deze capaciteiten implementeren en anticiperen op de verwachte toename van claims.
Kunstmatige intelligentie gebruiken voor leningaanvragen
“Veel mensen zijn hard getroffen door de crisis, dus het is geen verrassing dat het aantal leningaanvragen omhoog is geschoten sinds het begin van de pandemie.”, vertelt Richard van Hooijdonk. Om het personeel te helpen de toegenomen werkdruk beter aan te kunnen, heeft de Britse divisie van Banco Santander nieuwe op AI gebaseerde data-analysetools geïntroduceerd die automatisch aanvragen kunnen verwerken om een lening te krijgen. “We waren ons aan het voorbereiden, maar het volume was hoger dan verwacht”, zegt Carlos Secondoke, CTO van Santander UK. “Het doorvoeren van veranderingen om de snelheid te verhogen is ons primaire doel. Een vergelijkbare trend zien we bij andere banken over de hele wereld. “Dankzij de robots kunnen we meer aanvragen verwerken dan voorheen, en ondanks het hoge volume konden we lange doorlooptijden vermijden”, zegt Simon McNamara, CEO van National Westminster Bank.
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Skype te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Meer
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 25 april 2023
De logische keuze voor een spoedkoerier
- 25 april 2023
Jouw droomhuis kopen als zzp’er: hoe pak je dit aan?
- 18 april 2023
3 tips om jouw bedrijf op de digitale kaart te zetten
- 11 april 2023
LED verlichting voor industriële bedrijven
- 4 april 2023
De top drie betaalbare relatiegeschenken
- 4 april 2023
De top drie betaalbare relatiegeschenken
- 7 maart 2023
Ondernemer en nog geen website? Ga zelf aan de slag!
- 17 november 2022
Tips bij het vergelijken van internetabonnementen
- 28 september 2022
3 Tips om slimmer op afstand te werken met Microsoft Teams
- 4 april 2023
De top drie betaalbare relatiegeschenken
- 16 augustus 2022
Top Groeiaandelen om te Kopen
- 16 augustus 2022
Wat is het belang van een goede bureaustoel?
- 16 augustus 2022
Een cadeau geven aan een belangrijke zakelijke relatie?
Ontvang de nieuwsbrief