- 3 October 2023
Wat doet een SEO specialist?
- 26 april 2021
- Geen categorie Tech
Kun je je weinig voorstellen bij wat een SEO specialist doet? Je bent niet alleen. Nochtans valt het takenpakket van een SEO specialist of linkbuilding bureau al bij al vrij makkelijk uit te leggen.
Een SEO specialist optimaliseert jouw websites voor zoekmachines
Gevonden worden in de zoekmachines is vandaag essentieel voor zowat elke onderneming. Een SEO specialist of linkbuilding bureau zorgt hiervoor. Niet door magie, maar door een gedegen zoekwoordenonderzoek en het analyseren van zoektrends. Het zoekwoordenonderzoek levert heel wat relevante tref- en zoekwoorden op en op basis hiervan gaat hij/zij je website optimaliseren en zo ook je positie in de zoekmachines doen stijgen. Het doel blijft meer relevante bezoekers naar je website krijgen door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden en relevante onderwerpen die meerwaarde scheppen. Daarbij houdt de SEO specialist altijd de richtlijnen van Google – die geregeld veranderen – in het achterhoofd. Het algoritme van Google wordt steeds verfijnder en daar moet een SEO specialist continu op inspelen.
Waar houdt een SEO specialist zich dan concreet mee bezig?
Ondertussen zijn er honderden factoren waar Google rekening mee houdt bij het bepalen van de ranking van sites. Een SEO specialist moet niet alles van deze black box weten, maar een SEO specialist houdt wel dagelijks de vinger aan de pols. Hij/zij houdt de kennis up-to-date en past de websites die onder zijn/haar beheer vallen veelvuldig aan. Dit alles om de website op een organische – niet-betaalde – manier zo goed mogelijk te laten scoren in Google. De nieuwste ontwikkelingen worden gecapteerd en omgezet in effectieve campagnes en strategieën. Uiteraard moet eerst de basis goed zitten, maar een SEO specialist gaat een heel stuk verder. Een brede kennis en expertise is dan ook belangrijk. Zo is een goede SEO specialist op de hoogte van:
- De on- & off-page ranking factoren
- Linkbuilding
- Het belang van social media op de positie in Google
- Content marketing en het belang van online marketing
- SEA en Google Ads
- De nieuwste trends in SEO
- Zoekwoordenonderzoek en CPC-traffic
- Google Analytics en data-analyse
En nee, dit lijstje is helemaal niet compleet. Een SEO specialist is ook een generalist die van het bredere plaatje op het vlak van online marketing op de hoogte is. Jouw doen scoren in de zoekmachines is steeds het doel.
Het snijvlak tussen techniek, content en autoriteit
Een SEO specialist werkt op het snijvlak van techniek, content en autoriteit. Technisch is hij/zij bezig met laadsnelheden, overbodige code verwijderen, technische fouten opdiepen en de responsiveness van sites. Maar ook op het vlak van content is de SEO specialist actief. Kwalitatieve content is immers een must om goed te scoren. Zoekwoorden, titels en descriptions: stuk voor stuk moeten ze goed zitten. De specialist werkt ook aan een gezond linkprofiel door zowel externe links te verkrijgen als voor wat uitgaande links te zorgen. Zeker als pagina’s met autoriteit naar je site linken, krijgt je site een boost.
Nood aan een SEO specialist?
Op zoek naar een SEO specialist met kennis van zaken? Bij Pingwin hebben we de expertise waar jij nood aan hebt. Meer weten over wat we doen of zelf de kracht van SEO ervaren? Contacteer ons!
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 13 september 2023
Dit zijn de 4 redenen waarom managed wordpress hosting in trek is
- 12 september 2023
Alles wat je moet weten over het organiseren van een congres
- 1 september 2023
De kracht van adverteren op social media
- 4 augustus 2023
Content Marketing: De Sleutel tot Succes voor Bedrijven
- 4 augustus 2023
Waarvoor kun je een wervingsvideo gebruiken?
- 4 augustus 2023
Waarom IT-detachering steeds belangrijker is geworden
- 13 september 2023
Dit zijn de 4 redenen waarom managed wordpress hosting in trek is
- 12 september 2023
Alles wat je moet weten over het organiseren van een congres
- 1 september 2023
De kracht van adverteren op social media
- 4 augustus 2023
Content Marketing: De Sleutel tot Succes voor Bedrijven
Ontvang de nieuwsbrief