- 28 January 2023
Sexflix gaat gebukt voor Netflix
- 9 september 2016
- Buitenland Cultuur Internet Lifestyle
Een Duits erotiekbedrijf heeft te maken met een anticlimax. Voordat zij verzeild raken in een juridische strijd met Netflix hebben zij besloten niet langer de naam Sexflix te gebruiken. De naam Sexflix is bedacht door het bedrijf Beate Uhse, zij kwamen op met idee om een streamingsdienst voor pornofilms te starten. Het idee van Netflix maar dan voor seks.
Terugtrekken
Netflix kan dit idee niet waarderen en heeft meerdere schriftelijke waarschuwingen gegeven aan het Duitse bedrijf dat er juridische stappen worden ondernomen als zij langer de naam willen gebruiken. Het Duitse bedrijf heeft besloten de juridische strijd niet aan te gaan en zal de dienst op 11 september in Nederland onder een nieuwe naam opnieuw lanceren.
Het bedrijf Beate Uhse meldt dat zij vrij snel een brief ontvingen van Netflix met de vraag of zij niet langer de naam wilden gebruiken. Ze hebben er even over nagedacht maar toch besloten om zich niet te mengen in een juridische strijd. Tegen zo’n bedrijf ben je niet opgewassen en kost veel geld. Zij zullen en kunnen alle middelen inzetten om ‘’Sexflix’’ ongeldig te laten verklaren.
Hopeloos
Merkrechtexpert Arnoud Engelfriet zegt dat Sexflix onmogelijk had kunnen blijven bestaan. Er spelen een aantal factoren mee bij de bescherming van een merk. Zoals het meewegen van hoe sterk een merknaam is ingeburgerd en de inspanning die is gedaan om het merk bekend te maken. Daarnaast weegt mee of de producten of diensten concurrerend zijn en wie er als eerste de naam vast heeft gelegd.
“Sexflix” is sinds vorig jaar september vastgelegd. Netflix was toen al van dusdanige bekend- en grootheid dat zij op voorhand al geen kans hadden.
De grootste wint niet altijd
In het verleden is gebleken dat niet altijd de grootste partij een juridische strijd wint. Dat blijkt uit een zaak tussen Google en Duitse ondernemer. De Duitse ondernemer gebruikte de naam G-mail voor een dienst. Google gebruikt die naam ook voor haar e-maildienst maar verloor de zaak en mocht de naam niet in Duitsland gebruiken. In 2007 zijn de twee echter tot een overeenkomst gekomen en mag Google nu in Duitsland haar dienst aanbieden onder de gewenste naam Gmail.
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Skype te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Meer
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 3 januari 2023
Tien redenen om een elektrische auto te kopen
- 23 december 2022
Overzicht in je warehouse tijdens de kerst met WMS software
- 16 december 2022
Spijker uw kennis over het omgevingsrecht bij!
- 12 december 2022
4 Tips voor groei en succes als marketingfreelancer
- 12 december 2022
Tips om een coachingscultuur op de werkplek te integreren
- 12 december 2022
Tips voor het controleren van de betrouwbaarheid van een webshop
- 17 november 2022
Tips bij het vergelijken van internetabonnementen
- 28 september 2022
3 Tips om slimmer op afstand te werken met Microsoft Teams
- 28 september 2022
Waarom werkplekken reserveren via een app?
- 14 september 2022
Dit is waarom interactieve tv ook voor ondernemers van belang is
- 12 december 2022
Tips om een coachingscultuur op de werkplek te integreren
- 30 juni 2022
Verbeteren van bedrijfsprocessen met één tool
- 25 mei 2022
Ideeën voor cadeautjes
- 16 augustus 2022
Top Groeiaandelen om te Kopen
- 16 augustus 2022
Wat is het belang van een goede bureaustoel?
- 16 augustus 2022
Een cadeau geven aan een belangrijke zakelijke relatie?
- 16 augustus 2022
Meer productiviteit op de werkvloer? 3 tips!
Ontvang de nieuwsbrief