• 25 February 2021
Net binnen
#Economie krimpt in 2020 het sterkst in de Haarlemmermeer #Levering AstraZeneca vaccins komt wederom later binnen #Novak Djokovic na winst Australian Open lang uit de roulatie #Avondklok verlengd, middelbare scholen weer open vanaf maart #Elektrische Volkswagen auto’s op retour wegens software problemen.
Zakelijk Dagblad
  •  Home
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Gaming
  • Tech
    • Internet
    • Wetenschap
  • Politiek
    • Recht
  • Sport
  • Cultuur

4 Redenen om spontaan een relatiegeschenk te sturen

  • 15 januari 2021
  • Bedrijven Binnenland

Ja, de feestdagen zijn net voorbij en er zijn genoeg cadeaus de deur uitgegaan naar partners, klanten en leveranciers. Of toch niet? Wie goede klantrelaties wil opbouwen, zou verder moeten gaan dan met Kerst dat verplichte flesje wijn sturen. Een relatiegeschenk op z’n tijd doet namelijk wonderen, hoe klein ze ook zijn. Zelfs iets kleins als pennen met logo kunnen een groot effect hebben.

Verras je klanten en partners ‘zomaar’ eens en zie wat er gebeurt. Natuurlijk is het nooit echt zomaar en is er altijd een reden – meerdere zelfs, die we graag met je delen. Relatiegeschenken zijn namelijk niet alleen lief en leuk, ze zijn ook krachtige marketingtools. Laat bijvoorbeeld een USB-stick bedrukken, en je weet zeker dat je logo nog maandenlang in het kantoor van je klant te zien zal zijn.

Voor wie nog niet helemaal overtuigd is van de kracht van relatiegeschenken, geven we hieronder 4 redenen om je zakenrelaties te verrassen met een cadeau.

 

1.  Met offline reclame val je op

De meeste bedrijven en ondernemers leggen de focus van hun marketing en klantenbinding online. Je kunt het ze niet kwalijk nemen: al jaren wordt er geschreven en geschreeuwd dat je op social media en Google zichtbaar móét zijn. Maar daarmee hebben we uit het oog verloren dat we ook offline nog veel kunnen doen en terrein kunnen winnen.

Het voordeel van offline marketing is dat je er vandaag de dag mee opvalt. Een digitale nieuwsbrief verwacht iedereen, maar een kaartje of cadeautje in je fysieke brievenbus – dat zie je niet meer zo snel.

Daarnaast is een social media post, betaalde advertentie of gesponsorde zoekopdracht vrij vluchtig: we krijgen daar al zoveel van binnen. Van een pen of flesje wijn genieten we veel langer.

Daarbij kun je deze vorm van marketing vaak uitvoeren voor vergelijkbare prijzen als wanneer je een nieuwe online campagne opzet. En wie weet heb je dan zelfs ook nog een veel hogere return on investment.

2.  De regel van wederkerigheid

Jij doet iets voor mij, ik doe iets voor jou. Ken je dat gevoel dat je iets móét kopen wanneer je een kortingsbon of -code krijgt? Relatiegeschenken hebben hetzelfde effect. De regel van wederkerigheid is een vrij simpel psychologisch principe.

Daarbij is een fysiek relatiegeschenk origineler dan een digitale kortingscode en laat je zien dat je er moeite in hebt gestoken, waardoor je kansen nog beter worden. Plus: een cadeau-artikel weggeven is vaak goedkoper dan simpelweg korting geven.

3.  Je kunt je relatiegeschenk personaliseren

Natuurlijk, bovenaan een nieuwsbrief kun je ook automatisch de naam van je klant laten verschijnen. Maar dat is niet helemaal hetzelfde als een gegraveerd cadeau, toch? Je kunt erop rekenen dat klanten dit gebaar meer waarderen, waardoor al deze punten nog meer kracht krijgen.

4.  Het is een goede manier om top of mind te blijven

Het klinkt bijna te simpel om waar te zijn, maar niks is makkelijker om top of mind te blijven bij je klanten dan ze dagelijks aan je logo of naam te herinneren – zelfs al doe je dat op een sneaky manier waar ze zich niet helemaal bewust van zijn. Denk maar eens aan bedrukte pennen. Je gebruikt ze vaak, en onbewust zie je steeds dat logo of die bedrijfsnaam terugkomen.

Grote kans dat wanneer ze iemand nodig hebben die jouw diensten verleent, dat jij de eerste bent die ze te binnen schiet, simpelweg omdat je naam op hun netvlies en dus in hun geheugen gebrand staat. Maar liefst 85% van de mensen die een relatiegeschenk ontvingen van een merk of bedrijf, konden zich dat bedrijf later nog herinneren. Voor een advertentie die je vluchtig voorbij ziet komen, ligt dat percentage veel lager (maar de kosten veel hoger!).

 

Previous Posts Een op de drie Nederlanders denkt dat spaarpot te klein is
Next Posts Oplopende printkosten door thuiswerken?

Leave your Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.







Net binnen
Economie krimpt in 2020 het sterkst in de Haarlemmermeer
  • 23 februari 2021
Economie krimpt in 2020 het sterkst in de Haarlemmermeer
Levering AstraZeneca vaccins komt wederom later binnen
  • 23 februari 2021
Levering AstraZeneca vaccins komt wederom later binnen
Novak Djokovic na winst Australian Open lang uit de roulatie
  • 22 februari 2021
Novak Djokovic na winst Australian Open lang uit de roulatie
Avondklok verlengd, middelbare scholen weer open vanaf maart
  • 22 februari 2021
Avondklok verlengd, middelbare scholen weer open vanaf maart







Volg ons op social media

Likes Follow
Push-meldingen
Ontvang het nieuws direct wanneer het verschijnt!
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief




Over deze website

Zakelijk Dagblad voorziet u dagelijks van het belangrijkste zakelijke nieuws uit binnen- en buitenland, onderverdeeld in meerdere categorieën. Ons doel is om enkel goede berichten te delen, zonder u te overspoelen met nieuws.

Net binnen

Economie krimpt in 2020 het sterkst in de Haarlemmermeer
  • 23 februari 2021
Economie krimpt in 2020 het sterkst in de Haarlemmermeer
Levering AstraZeneca vaccins komt wederom later binnen
  • 23 februari 2021
Levering AstraZeneca vaccins komt wederom later binnen

Net binnen

Economie krimpt in 2020 het sterkst in de Haarlemmermeer
Economie krimpt in 2020 het sterkst in de Haarlemmermeer
Levering AstraZeneca vaccins komt wederom later binnen
Levering AstraZeneca vaccins komt wederom later binnen

Contact

  • Adverteren
  • Artikel aanmelden
  • Ondernemersprofielen
  • Bedrijfsprofielen

Onze Partners

Winfest Casino

Jackswin.com

iGaming.Agency

Blijf per mail op de hoogte

  • 2021 Zakelijk-Dagblad.nl

Privacy Policy | Disclaimer | Links | Contact