- 1 April 2023
Meer productiviteit op de werkvloer? 3 tips!
Een bedrijf kan niet functioneren zonder de inzet van het personeel. Helaas kent vrijwel elk bedrijf periodes van lage productiviteit. Bijvoorbeeld wanneer er veel ziekmeldingen zijn of in de vakantieperiode. Meestal komt dit door onderbezetting. Maar wat als de productiviteit op structurele basis (te) laag is? Als je merkt dat er veel minder gewerkt wordt dan zou moeten kunnen in de gegeven tijd? Als je steeds meer personeel nodig hebt om dezelfde hoeveelheid werk te klaren? Dan wordt het tijd om eens zorgvuldig naar de werksetting te kijken. Lage productiviteit op de werkvloer wordt namelijk veelal veroorzaakt door onvrede onder de werknemers. Met de volgende drie tips kun je die onvrede aanpakken en de productiviteit op korte termijn aanpakken.
1. Bied een fijne ontspanningsruimte aan
Als werkgever ben je uiteraard verplicht om pauzes aan te bieden. Hoe deze worden aangeboden verschilt echter nogal. Nog te vaak gebeurt het dat mensen met hun broodje en al achter hun bureau zitten of ergens buiten even snel een stuk fruit eten. Pauzes zijn echter van essentieel belang om de productiviteit te verhogen en de geest op scherp te zetten. Het is van belang dat je werknemers rustig kunnen zitten, kunnen genieten van extra comfort. Daarom is het belangrijk dat je hier een goede ruimte voor aanbiedt. Een ruimte die van alle gemakken is voorzien. Met fijne stoelen, banken, tafels, een magnetron en een fijne koffieautomaat.
Koffieautomaat kantoor kopen om de ruimte mee te verrijken? Houd dan rekening met de hoeveelheid mensen die er dagelijks gebruik van maakt. Het laatste wat je medewerkers willen is dat zij tijden moeten wachten op een kop koffie. Simpelweg omdat het apparaat niet geschikt is voor zoveel mensen. Maak dus een verstandige beslissing en laat je hierbij eventueel helpen om zo extra comfort te bieden.
2. Prettige temperatuur op kantoor
Het is niet altijd gemakkelijk om het binnenklimaat op kantoor te optimaliseren. Zeker niet gedurende de zomermaanden. Het wordt al snel veel te warm binnen. Helemaal wanneer het gebouw niet voldoende geïsoleerd is. In de winter wordt het dan al snel te koud, terwijl het in de zomer weer veel te warm is. Werknemers houden over het algemeen niet echt van te koude of warme temperaturen. Hiervan kan de productiviteit sterk dalen. Uit onderzoek is gebleken dat werknemers het beste functioneren bij temperaturen tussen de 20 en maximaal 24 graden. Alles daarboven of daaronder is dus niet wenselijk.
3. Let op de ergonomie
Eén van de grootste irritaties van werknemers is toch wel een niet-geoptimaliseerde kantoorruimte. Zeker op het gebied van het meubilair. Als je ruim acht uur op dezelfde plek zit, wil je wel van een beetje comfort genieten. Wanneer je halverwege de dag al last van je nek of je rug krijgt, dan kan dit het werkgenot en ook de productiviteit danig in de weg staan. Daarom is het enorm belangrijk om op de ergonomie van de kantoorinrichting te letten. Kleine aanpassingen kunnen al voor meer comfort zorgen en ertoe leiden dat werknemers productiever zijn dan voorheen.
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Skype te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Meer
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 7 maart 2023
Ondernemer en nog geen website? Ga zelf aan de slag!
- 7 maart 2023
Hoe organiseer je een succesvol zakelijk evenement?
- 23 februari 2023
Efficiënter transport inplannen: 3 tips
- 14 februari 2023
3 redenen om voor technische detachering te kiezen
- 7 september 2022
5 Tips voor het invullen van vacatures
- 16 augustus 2022
Top Groeiaandelen om te Kopen
- 16 augustus 2022
Wat is het belang van een goede bureaustoel?
- 16 augustus 2022
Een cadeau geven aan een belangrijke zakelijke relatie?
- 7 maart 2023
Ondernemer en nog geen website? Ga zelf aan de slag!
- 17 november 2022
Tips bij het vergelijken van internetabonnementen
- 28 september 2022
3 Tips om slimmer op afstand te werken met Microsoft Teams
- 28 september 2022
Waarom werkplekken reserveren via een app?
- 16 augustus 2022
Top Groeiaandelen om te Kopen
- 16 augustus 2022
Wat is het belang van een goede bureaustoel?
- 16 augustus 2022
Een cadeau geven aan een belangrijke zakelijke relatie?
- 16 augustus 2022
Meer productiviteit op de werkvloer? 3 tips!
Ontvang de nieuwsbrief