- 24 April 2024
Eigenaar Blokker koopt Intertoys terug
- 9 september 2019
- Bedrijven Binnenland
Intertoys en Maxi Toys zijn weer teug bij blokker. Michiel Witteveen, de eigenaar van het moederbedrijf van Blokker, koopt de speelgoedketens van de Portugees Green Swan, ondanks dat Swan de winkels nog maar kort in handen had.
Witteveen laat weten dat dit voor de werknemers van Intertoys en Maxi Toys goed nieuws is. Bij Intertoys werken namelijk zo’n 1100 mensen in 127 eigen filialen en 80 franchisefilialen. Maxi Toys, dat 200 winkels heeft in Frankrijk, België, Luxemburg en Zwitserland, heeft ongeveer 1250 mensen in dienst.
Intertoys al eerder verkocht
Witteveen nam eerder in april al de Big Bazar- en Blokkerwinkels over van de familie Blokker. Daarvoor had de familie echter de ketens als Intertoys, Maxi Toys, Leen Bakker en Marskramer al afgestoten.
In 2017 werd Intertoys verkocht aan de Britse investeerder Alteri voor een symbolisch bedrag van één euro, maar ging begin dit jaar al failliet. Green Swan kocht na dit bankroet de keten, dat een paar maanden daarvoor al Maxi Toys had overgenomen.
Waarom zou het nu wel slagen?
De grote vraag is nu natuurlijk waarom het deze keer wel zou gaan lukken om de ketens staande te houden. Waar het een aantal jaar geleden totaal mis ging. “Er is natuurlijk heel wat gebeurd”, zegt een woordvoerder van Witteveen. “Ook door de verschillende reorganisaties staat het er anders voor.”
Volgens Witteveen willen de klanten daarnaast online bestellen, maar vinden ze het geen probleem om het vervolgens in de winkel op te halen. Ook zouden de speelgoedkopers de producten willen aanraken en bekijken, wat op het internet uiteraard niet kan.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief