- 7 June 2023
3 tips om jouw bedrijf op de digitale kaart te zetten
- 18 april 2023
- Bedrijven
Het ondernemerschap is hard werken. Het werk is ook nooit klaar. Je bent constant in de weer om klanten te bereiken. Dan is er ook nog een moordende concurrentie online. De meeste bedrijven maken gebruik van online marketing bedrijven om hun site hoog binnen de zoekresultaten van Google te krijgen. Als jij iets verzwakt, word je vanzelf van je plek gestoten en zal je plotseling minder zichtbaar zijn. Vaak vraagt men zich dan ook af hoe ze hun bedrijf op de digitale kaart kunnen zetten. In andere woorden: beter zichtbaar kunnen worden online.
Dat is tegenwoordig niet eenvoudig. Onmogelijk is het gelukkig niet. Met behulp van een goed online marketing bureau in Eindhoven en de volgende tips kom jij al een heel eind. In dit artikel behandelen we drie goede tips om jouw bedrijf op de digitale kaart te zetten.
1. Wees geduldig
Dit is misschien wel de beste tip die we kunnen geven. Tegelijkertijd ook wel een beetje frustrerend. Maar het heeft echt tijd nodig om hoger in Google te komen. Je kunt niet verwachten dat enkele aanpassingen direct effect hebben. Je hebt echt een lange adem nodig om resultaat te kunnen zien. Maar dat is het meer dan waard.
Wil je toch sneller resultaat zien? Kies dan voor SEA. We onderscheiden twee verschillende online marketing strategieën: SEA en SEO. Bij SEA koop je eigenlijk jouw positie af. Op de korte termijn is dit natuurlijk erg effectief. SEO is echter nodig om ook op de lange termijn (gratis) een hoge positie te bemachtigen. De meeste bedrijven kiezen voor een combinatie van deze twee. Laat je bij zowel SEA als SEO altijd informeren door een vakman, zodat je zeker weet dat jouw campagne het gewenste effect heeft.
2. Ga live op social media
Om goed zichtbaar te zijn en te blijven is het tegelijkertijd belangrijk om met je tijd mee te gaan. Elk jaar zien we weer nieuwe trends . Zo is het tegenwoordig bijvoorbeeld helemaal hot om live te gaan als bedrijf. Bijvoorbeeld via Facebook of Instagram. Je kunt ook met behulp van Stories meer laten zien. Dit is een prima manier om de consument meer inzicht te geven in het bedrijf, vragen te stellen en deze live te beantwoorden. Zo kom je dichter bij de consument te staan en trek je ook snel nieuwe bezoekers aan.
3. Weet wie jouw doelgroep is
Weet jij eigenlijk wel wie jouw doelgroep is? Hoe zou jij deze omschrijven? Tot welke leeftijdscategorie behoort jouw gemiddelde klant? Wat was zijn hulpvraag? Hoe heeft hij jouw bedrijf ontdekt? Dit is waardevolle informatie. Met behulp van deze informatie kun je namelijk nog veel meer nieuwe klanten aantrekken. Als je niet weet wie jouw doelgroep is, wordt het een stuk lastiger om gericht campagne te voeren. Daarom is het zo belangrijk om hier echt meer onderzoek naar te doen.
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Skype te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Meer
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 31 mei 2023
Welke soorten hoogwerkers bestaan er?
- 25 april 2023
De logische keuze voor een spoedkoerier
- 25 april 2023
Jouw droomhuis kopen als zzp’er: hoe pak je dit aan?
- 18 april 2023
3 tips om jouw bedrijf op de digitale kaart te zetten
- 11 april 2023
LED verlichting voor industriële bedrijven
Ontvang de nieuwsbrief