- 21 November 2024
Wat doet een SEO specialist?
- 26 april 2021
- Geen categorie Tech
Kun je je weinig voorstellen bij wat een SEO specialist doet? Je bent niet alleen. Nochtans valt het takenpakket van een SEO specialist of linkbuilding bureau al bij al vrij makkelijk uit te leggen.
Een SEO specialist optimaliseert jouw websites voor zoekmachines
Gevonden worden in de zoekmachines is vandaag essentieel voor zowat elke onderneming. Een SEO specialist of linkbuilding bureau zorgt hiervoor. Niet door magie, maar door een gedegen zoekwoordenonderzoek en het analyseren van zoektrends. Het zoekwoordenonderzoek levert heel wat relevante tref- en zoekwoorden op en op basis hiervan gaat hij/zij je website optimaliseren en zo ook je positie in de zoekmachines doen stijgen. Het doel blijft meer relevante bezoekers naar je website krijgen door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden en relevante onderwerpen die meerwaarde scheppen. Daarbij houdt de SEO specialist altijd de richtlijnen van Google – die geregeld veranderen – in het achterhoofd. Het algoritme van Google wordt steeds verfijnder en daar moet een SEO specialist continu op inspelen.
Waar houdt een SEO specialist zich dan concreet mee bezig?
Ondertussen zijn er honderden factoren waar Google rekening mee houdt bij het bepalen van de ranking van sites. Een SEO specialist moet niet alles van deze black box weten, maar een SEO specialist houdt wel dagelijks de vinger aan de pols. Hij/zij houdt de kennis up-to-date en past de websites die onder zijn/haar beheer vallen veelvuldig aan. Dit alles om de website op een organische – niet-betaalde – manier zo goed mogelijk te laten scoren in Google. De nieuwste ontwikkelingen worden gecapteerd en omgezet in effectieve campagnes en strategieën. Uiteraard moet eerst de basis goed zitten, maar een SEO specialist gaat een heel stuk verder. Een brede kennis en expertise is dan ook belangrijk. Zo is een goede SEO specialist op de hoogte van:
- De on- & off-page ranking factoren
- Linkbuilding
- Het belang van social media op de positie in Google
- Content marketing en het belang van online marketing
- SEA en Google Ads
- De nieuwste trends in SEO
- Zoekwoordenonderzoek en CPC-traffic
- Google Analytics en data-analyse
En nee, dit lijstje is helemaal niet compleet. Een SEO specialist is ook een generalist die van het bredere plaatje op het vlak van online marketing op de hoogte is. Jouw doen scoren in de zoekmachines is steeds het doel.
Het snijvlak tussen techniek, content en autoriteit
Een SEO specialist werkt op het snijvlak van techniek, content en autoriteit. Technisch is hij/zij bezig met laadsnelheden, overbodige code verwijderen, technische fouten opdiepen en de responsiveness van sites. Maar ook op het vlak van content is de SEO specialist actief. Kwalitatieve content is immers een must om goed te scoren. Zoekwoorden, titels en descriptions: stuk voor stuk moeten ze goed zitten. De specialist werkt ook aan een gezond linkprofiel door zowel externe links te verkrijgen als voor wat uitgaande links te zorgen. Zeker als pagina’s met autoriteit naar je site linken, krijgt je site een boost.
Nood aan een SEO specialist?
Op zoek naar een SEO specialist met kennis van zaken? Bij Pingwin hebben we de expertise waar jij nood aan hebt. Meer weten over wat we doen of zelf de kracht van SEO ervaren? Contacteer ons!
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Ontvang de nieuwsbrief