- 23 November 2024
Zijn hologrammen de toekomst van marketing?
- 28 augustus 2021
- Tech
In het tijdperk van ad-blockers worden bedrijven geconfronteerd met vele uitdagingen op het gebied van marketing en online reclame. Zouden ze zich moeten wenden tot holografische technologieën om de aandacht van de consument te trekken? Richard van Hooijdonk voorziet ons van zijn visie.
In het afgelopen decennium hebben merken de impact gezien die jonge en opkomende generaties kunnen hebben op het bedrijfsleven en marketing. Millennials, geboren tussen 1981 en 1996, hebben een belangrijke rol gespeeld bij het vernieuwen van de hele industrie en de manier waarop ze adverteren. Bovendien zal hun koopkracht tegen 2020 wereldwijd meer dan $ 2,1 biljoen bedragen, wat betekent dat bedrijven meer dan ooit moeten voldoen aan de behoeften en eisen van deze generatie om te overleven. Next is Generation Z, of kortweg Generation Z, geboren tussen 1996 en 2010. Deze groep vertegenwoordigt nu 0% van alle klanten in de Verenigde Staten en zal in de toekomst nog meer koopkracht hebben.
Maar in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, vertrouwen millennials en vooral Gen Z niet alleen op digitale apparaten om hun aankopen te doen. In plaats daarvan zijn het hybride shoppers die online en in het echte leven willen kopen. Het is echter onwaarschijnlijk dat traditionele print- en tv-advertenties hun aandacht trekken, aldus Richard van Hooijdonk.
Merken die de jongere generatie shoppers willen aanspreken, moeten daarom op zoek naar nieuwe marketingmethoden die hen aanspreken. En holografische marketing zou het antwoord kunnen zijn. Een recent ResearchAndMarkets-rapport over de wereldwijde hologrammarkt voorspelt dat 3D-hologrammen de “next big thing” in de reclame-industrie zullen worden. Het toenemende gebruik van hologramdisplays voor retailmarketing zal de belangrijkste groeimotor in deze markt zijn.
Marketing opnieuw uitgevonden door hologrammen
Ondanks de alomtegenwoordigheid van digitale apparaten en sociale media, heeft online adverteren weinig impact op de gemiddelde gebruiker. Volgens Richard van Hooijdonk heeft de oververzadiging van online advertenties geleid tot enkele verontrustende statistieken: het percentage gebruikers dat op een bepaalde advertentielink klikt, is bijvoorbeeld slechts 0,05%. Bedrijven moeten er ook rekening mee houden dat software voor het blokkeren van advertenties erg populair is bij internetgebruikers. Volgens een wereldwijd onderzoek van Kantar Millward Brown heeft buitenreclame (OOH) de grootste impact op Generatie Z en Generatie Y. Als gevolg hiervan wordt OOH-reclame nu geleverd via interactieve schermen en borden digitale reclame. Holografische technologie heeft bewezen een geweldige aanvulling te zijn op buitenreclame omdat het snel de aandacht kan trekken. Een hologram, een virtueel 3D-object dat er realistisch uitziet maar niet kan worden aangeraakt, wordt meestal ergens “zwevend” geplaatst of op een platform geprojecteerd. Aangezien de meeste mensen niet de mogelijkheid hebben om dagelijks aan hologramtechnologie te worden blootgesteld, heeft het een soort gedenkwaardige “coole factor” die het tot een ideaal marketinginstrument maakt.
De toekomst volgens Van Hooijdonk
HYPERVSN, een in Londen gevestigd bedrijf dat gespecialiseerd is in hologramtechnologie, wordt gezien als de toekomst van reclame en marketing. Het bedrijf leverde holografische advertenties aan grote klanten zoals CocaCola en Adidas. Het is onlangs ook een samenwerking aangegaan met Walmart-winkels in het VK en Mexico, waar klanten kunnen communiceren met een holografische Halloween-pompoen. Fiaz Sadiq van HYPERVSN zei dat het bedrijf zich heeft gerealiseerd dat het publiek niet langer reageert op statische inhoud. HYPERVSN heeft daarom een oplossing ontwikkeld die letterlijk de aandacht trekt. “Mensen onthouden het beeld, het merk, het verhaal en dat leidt tot meer omzet. Dankzij IoT merken we dat steeds meer klanten op zoek zijn naar een product of dienst op de website nadat ze het ergens op het scherm hebben gezien”, aldus Sadiq, wat in Mexico leidde tot een omzetstijging van 12%.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Ontvang de nieuwsbrief