- 21 November 2024
De maakindustrie is het nieuwe normaal. Ook na de pandemie.
Veranderingen in de productie zullen ook een blijvend effect hebben op de manier waarop producten worden gemaakt. De pandemie heeft de sector op ongekende wijze getroffen, niet in de laatste plaats omdat voor het eerst in de geschiedenis alle aspecten van vraag, aanbod en productief werk gelijktijdig en op grote schaal zijn getroffen. Dit heeft geleid tot fabriekssluitingen over de hele wereld en verstoringen van de toeleveringsketen, die alle betrokkenen in de industrie op de een of andere manier hebben geschokt. De oude manieren om over de hele wereld goedkope arbeidsgoederen te produceren zijn niet langer efficiënt, betrouwbaar of duurzaam. Richard Van Hooijdonk deelt zijn mening en visie op een betere toekomst.
Social distancing maatregelen
Social distancing maatregelen verhogen de druk en verstoring in de sector. Tot 50% van de beroepsbevolking kan immers niet meer lokaal werken. Om deze verstoringen en onzekerheden in de toekomst te overwinnen en te voorkomen, zijn meer automatisering en nauwere productie nodig. De binnenlandse productie zal naar verwachting blijven terugkeren als onderdeel van wereldwijde duurzaamheidsmaatregelen. Als de geschiedenis ons iets leert, is het wel dat de acties die we ondernemen als reactie op een wereldwijde crisis vaak leiden tot blijvende verandering. Productiebedrijven die dit ‘nieuwe normaal’ begrijpen en ernaar handelen, kunnen profiteren van de groeimogelijkheden die het creëert.
Richard van Hooijdonk over impact pandemie
“Ondanks de impact van de pandemie heeft de detailhandel een grote veerkracht getoond”, aldus Richard van Hooijdonk.. En terwijl een groot deel van de wereld de vroege stadia van het herstel na de pandemie ingaat, heroverweegt de retailsector business as usual. Bedrijven in deze branche tonen nu vastberadenheid en vindingrijkheid om snel te handelen en te innoveren, waardoor ze een nieuwe standaard kunnen zetten.
Uit een recent rapport van Quantum Metric blijkt dat het gemiddelde wekelijkse groeipercentage voor e-commerce in 2020 met meer dan 50% zal toenemen en dat het aantal conversies met bijna 10% zal toenemen. De analisten van Moody’s schatten dat de onlineverkopen de komende vijf jaar meer dan een kwart van de totale detailhandelsverkopen zullen uitmaken.
De noodzaak om fysiek contact te verminderen heeft geleid tot aanzienlijke veranderingen in veel winkels over de hele wereld, waarbij veel winkels nu het clickandcollect- of BOPIS-model (koop online, ophalen in winkel) gebruiken. . Ook zien we een toenemende vraag naar contactloze betaalmethoden en girale aankopen. Technologieën zoals augmented reality, virtual reality en robotica zijn het afgelopen jaar ook geëxplodeerd in de detailhandel. Bovendien wordt ethische en duurzame detailhandel steeds belangrijker naarmate consumenten zich steeds meer zorgen maken over hun impact op het milieu. Hoewel deze veranderingen grotendeels bedoeld waren voor de post-pandemische campagne, zullen sommige waarschijnlijk een vast onderdeel blijven van het retaillandschap en de digitale transformatie van de industrie drastisch versnellen.
Moeilijke tijden brengen het beste naar boven
Er wordt vaak gezegd dat moeilijke tijden het beste in mensen naar boven halen, en dit wordt eens te meer bevestigd. De retailsector stond het afgelopen jaar voor veel nieuwe uitdagingen, waarvan sommige zelfs haar voortbestaan, en moest in zeer korte tijd innovatieve en effectieve oplossingen vinden.
De toekomst van winkelen zal heel anders zijn dan vroeger denkt Richard van Hooijdonk. Naarmate traditionele winkelmodellen hun aantrekkingskracht verliezen voor consumenten, verwachten we een reeks nieuwe bedrijfsmodellen op basis van recente veranderingen in consumentengedrag, zoals de hausse in online winkelen. “Bedrijven die kunnen innoveren en betere alternatieven kunnen creëren dan conventionele alternatieven, hebben de beste kans om in te spelen op hun behoeften”, zegt Eric Spangenberg, professor aan de Paul Merage School of Business van de UCI.
Pandemie tegen hebzucht
Richard Lim, hoofdeconoom in de detailhandel, denkt aan een pandemie om hebzucht te verminderen en consumenten te dwingen prioriteiten af te wegen. Chris Wilkinson, de eerste retailgroep van PDG, is het daarmee eens. L’espère que les préoccupations croissantes concertnant les impacts op de ecologische omgeving. Howard Saunders, een retailfuturist, gelooft dat “merkwaarden zullen verschuiven van vreugde, luxe, sterrendom en narcisme naar meer fundamentele zaken als familie, huis, vrienden en. Maar dat betekent niet dat mensen ze helemaal niet meer zullen gebruiken. Volgens futurist Richard van Hooijdonk zullen innovatieve technologieën zoals kunstmatige intelligentie, augmented reality, virtual reality en data-analyse ervoor zorgen dat aankopen nog persoonlijker worden.
VPZ
Doug Mutter, directeur e-commerce bij VPZ, voegt toe: “Klantenservice, professioneel personeel en winkelervaring zijn op dit moment allemaal belangrijke factoren.” Online shoppers zijn gewend te winkelen zonder menselijke interactie, dus we moeten ons meer richten op het verwelkomen van klanten en hen de beste producten of diensten te bieden. Riyad Hayat, verantwoordelijk voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij Quantium, verwacht dat hypergepersonaliseerde productaanbevelingen in de nabije toekomst een belangrijk onderdeel zullen zijn van de retailactiviteiten. jaar dat retailers voor je gaan winkelen”, zegt Bhyat. “Als je je als klant registreert, anticiperen ze op je behoeften en zorgen ervoor dat deze worden bevredigd. Dit minimaliseert de applicatietijd. In de mode draag je bijvoorbeeld kleding die goed bij je past op basis van de bodyscan-gegevens die je met ons deelt. Mike Clem, chief digital officer en senior vice president digital bij de succesvolle online muziekretailer Sweetwater Sound, voorspelt ook dat “we de verwachtingen van potentiële persoonlijke kopers zullen zien toenemen”. van fysieke winkels en helpen vertrouwen op te bouwen bij het winkelen voor dure luxegoederen of artikelen die normaal niet online zouden worden gekocht.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Ontvang de nieuwsbrief