• 23 May 2025
Net binnen
#Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes! #Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen #BV oprichten als zzp’er: dit is waarom! #Handige platformen voor meer zakelijke exposure #Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Zakelijk Dagblad
  •  Home
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Gaming
  • Tech
    • Internet
    • Wetenschap
  • Politiek
    • Recht
  • Sport
  • Cultuur

De maakindustrie is het nieuwe normaal. Ook na de pandemie.

De maakindustrie is het nieuwe normaal. Ook na de pandemie.
Lifestyle Tech
  • 6 september 2021
  • Lifestyle Tech

Veranderingen in de productie zullen ook een blijvend effect hebben op de manier waarop producten worden gemaakt. De pandemie heeft de sector op ongekende wijze getroffen, niet in de laatste plaats omdat voor het eerst in de geschiedenis alle aspecten van vraag, aanbod en productief werk gelijktijdig en op grote schaal zijn getroffen. Dit heeft geleid tot fabriekssluitingen over de hele wereld en verstoringen van de toeleveringsketen, die alle betrokkenen in de industrie op de een of andere manier hebben geschokt. De oude manieren om over de hele wereld goedkope arbeidsgoederen te produceren zijn niet langer efficiënt, betrouwbaar of duurzaam. Richard Van Hooijdonk deelt zijn mening en visie op een betere toekomst.

Social distancing maatregelen

Social distancing maatregelen verhogen de druk en verstoring in de sector. Tot 50% van de beroepsbevolking kan immers niet meer lokaal werken. Om deze verstoringen en onzekerheden in de toekomst te overwinnen en te voorkomen, zijn meer automatisering en nauwere productie nodig. De binnenlandse productie zal naar verwachting blijven terugkeren als onderdeel van wereldwijde duurzaamheidsmaatregelen. Als de geschiedenis ons iets leert, is het wel dat de acties die we ondernemen als reactie op een wereldwijde crisis vaak leiden tot blijvende verandering. Productiebedrijven die dit ‘nieuwe normaal’ begrijpen en ernaar handelen, kunnen profiteren van de groeimogelijkheden die het creëert.

Richard van Hooijdonk over impact pandemie

“Ondanks de impact van de pandemie heeft de detailhandel een grote veerkracht getoond”, aldus Richard van Hooijdonk.. En terwijl een groot deel van de wereld de vroege stadia van het herstel na de pandemie ingaat, heroverweegt de retailsector business as usual. Bedrijven in deze branche tonen nu vastberadenheid en vindingrijkheid om snel te handelen en te innoveren, waardoor ze een nieuwe standaard kunnen zetten.

Uit een recent rapport van Quantum Metric blijkt dat het gemiddelde wekelijkse groeipercentage voor e-commerce in 2020 met meer dan 50% zal toenemen en dat het aantal conversies met bijna 10% zal toenemen. De analisten van Moody’s schatten dat de onlineverkopen de komende vijf jaar meer dan een kwart van de totale detailhandelsverkopen zullen uitmaken.

De noodzaak om fysiek contact te verminderen heeft geleid tot aanzienlijke veranderingen in veel winkels over de hele wereld, waarbij veel winkels nu het clickandcollect- of BOPIS-model (koop online, ophalen in winkel) gebruiken. . Ook zien we een toenemende vraag naar contactloze betaalmethoden en girale aankopen. Technologieën zoals augmented reality, virtual reality en robotica zijn het afgelopen jaar ook geëxplodeerd in de detailhandel. Bovendien wordt ethische en duurzame detailhandel steeds belangrijker naarmate consumenten zich steeds meer zorgen maken over hun impact op het milieu. Hoewel deze veranderingen grotendeels bedoeld waren voor de post-pandemische campagne, zullen sommige waarschijnlijk een vast onderdeel blijven van het retaillandschap en de digitale transformatie van de industrie drastisch versnellen.

Moeilijke tijden brengen het beste naar boven

Er wordt vaak gezegd dat moeilijke tijden het beste in mensen naar boven halen, en dit wordt eens te meer bevestigd. De retailsector stond het afgelopen jaar voor veel nieuwe uitdagingen, waarvan sommige zelfs haar voortbestaan, en moest in zeer korte tijd innovatieve en effectieve oplossingen vinden.

De toekomst van winkelen zal heel anders zijn dan vroeger denkt Richard van Hooijdonk. Naarmate traditionele winkelmodellen hun aantrekkingskracht verliezen voor consumenten, verwachten we een reeks nieuwe bedrijfsmodellen op basis van recente veranderingen in consumentengedrag, zoals de hausse in online winkelen. “Bedrijven die kunnen innoveren en betere alternatieven kunnen creëren dan conventionele alternatieven, hebben de beste kans om in te spelen op hun behoeften”, zegt Eric Spangenberg, professor aan de Paul Merage School of Business van de UCI.

Pandemie tegen hebzucht

Richard Lim, hoofdeconoom in de detailhandel, denkt aan een pandemie om hebzucht te verminderen en consumenten te dwingen prioriteiten af ​​te wegen. Chris Wilkinson, de eerste retailgroep van PDG, is het daarmee eens. L’espère que les préoccupations croissantes concertnant les impacts op de ecologische omgeving. Howard Saunders, een retailfuturist, gelooft dat “merkwaarden zullen verschuiven van vreugde, luxe, sterrendom en narcisme naar meer fundamentele zaken als familie, huis, vrienden en. Maar dat betekent niet dat mensen ze helemaal niet meer zullen gebruiken. Volgens futurist Richard van Hooijdonk zullen innovatieve technologieën zoals kunstmatige intelligentie, augmented reality, virtual reality en data-analyse ervoor zorgen dat aankopen nog persoonlijker worden.

VPZ

Doug Mutter, directeur e-commerce bij VPZ, voegt toe: “Klantenservice, professioneel personeel en winkelervaring zijn op dit moment allemaal belangrijke factoren.” Online shoppers zijn gewend te winkelen zonder menselijke interactie, dus we moeten ons meer richten op het verwelkomen van klanten en hen de beste producten of diensten te bieden. Riyad Hayat, verantwoordelijk voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij Quantium, verwacht dat hypergepersonaliseerde productaanbevelingen in de nabije toekomst een belangrijk onderdeel zullen zijn van de retailactiviteiten. jaar dat retailers voor je gaan winkelen”, zegt Bhyat. “Als je je als klant registreert, anticiperen ze op je behoeften en zorgen ervoor dat deze worden bevredigd. Dit minimaliseert de applicatietijd. In de mode draag je bijvoorbeeld kleding die goed bij je past op basis van de bodyscan-gegevens die je met ons deelt. Mike Clem, chief digital officer en senior vice president digital bij de succesvolle online muziekretailer Sweetwater Sound, voorspelt ook dat “we de verwachtingen van potentiële persoonlijke kopers zullen zien toenemen”. van fysieke winkels en helpen vertrouwen op te bouwen bij het winkelen voor dure luxegoederen of artikelen die normaal niet online zouden worden gekocht.

Dit delen:

  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Meer
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Pocket (Wordt in een nieuw venster geopend)

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Laden...
  • richard van hooijdonk
Previous Posts Nieuwe zakelijke kansen in tijden van de coronacrisis volgens Richard
Next Posts Betalen met je lichaam. Klinkt gek, maar het is al heel gewoon

Geef een reactieReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Net binnen
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
  • 15 april 2024
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
  • 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Meer Tech
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Meer Lifestyle
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure

Volg ons op social media

Likes Follow
Push-meldingen
Ontvang het nieuws direct wanneer het verschijnt!
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Over deze website

Zakelijk Dagblad voorziet u dagelijks van het belangrijkste zakelijke nieuws uit binnen- en buitenland, onderverdeeld in meerdere categorieën. Ons doel is om enkel goede berichten te delen, zonder u te overspoelen met nieuws.

Net binnen

Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen

Contact

  • Adverteren
  • Artikel aanmelden
  • Ondernemersprofielen
  • Bedrijfsprofielen

Onze Partners

Blijf per mail op de hoogte

  • 2021 Zakelijk-Dagblad.nl

Privacy Policy | Cookies | Disclaimer | Links | Contact
%d