• 23 May 2025
Net binnen
#Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes! #Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen #BV oprichten als zzp’er: dit is waarom! #Handige platformen voor meer zakelijke exposure #Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Zakelijk Dagblad
  •  Home
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Gaming
  • Tech
    • Internet
    • Wetenschap
  • Politiek
    • Recht
  • Sport
  • Cultuur

Horloge Micro-brands succesvol door goed te luisteren naar klantbehoefte

  • 27 maart 2017
  • Persbericht

Micro-brands zijn vooral online actief en doen het op dit moment beter dan veel traditionele horlogemerken. Ze luisteren goed naar de behoeften van de klant en spelen daarop in met onderscheidende design trends, meer controle voor de consument en een ‘lean’-productieproces. Klanten waarderen de aantrekkelijke prijzen, authentieke karakters en controle over het accessoire bij hun outfit.

“Traditionele horlogemerken hebben moeite in direct contact te blijven met hun klanten. Als micro-brand slagen we er bij Björn Hendal Watches in veel dichterbij te staan. We ontwerpen populaire New Vintage-horloges en werken daarnaast heel bewust met standaard 22mm-bandjes die klanten zelf eenvoudig kunnen wisselen. Bovendien slaan we veel onnodige schakels in het distributieproces over, waardoor we direct zaken kunnen doen met onze klanten en veel beter naar hen kunnen luisteren”, aldus Willem Kamerman, oprichter en eigenaar van het micro-horlogemerk.

Behoeften van de klant

Het is een bredere trend die in meer branches speelt. Consumenten hebben specifieke behoeften en zoeken naar fabrikanten en merken die daarin kunnen voorzien. Een horloge is een modeaccessoire waarmee consumenten zich uniek kunnen presenteren. Tegelijkertijd wensen ze een eerlijke prijs, zonder verborgen kosten voor distributeurs, importeurs. Micro-brands kunnen hun horloges online direct aan de consument aanbieden, waardoor er een veel hechtere relatie ontstaat en de merken gemakkelijker naar behoeften bij de klant kunnen vragen.

“We maken bewust eerlijke foto’s zonder nabewerking, zowel voor de webshop als voor Instagram. Klanten vertellen ons na de ontvangst van hun bestelling positief verrast dat het horloge er nog beter uitziet dan ze hadden verwacht”, vervolgt Kamerman. Het beantwoordt aan de behoefte aan een eerlijk aanbod door een authentiek micro-horlogemerk. Tegelijkertijd voorkomt het onnodige returns, waardoor de prijzen scherper kunnen blijven.

New Vintage-design door Björn Hendal

Björn Hendal presenteert op Instagram en in de eigen webshop New Vintage-design voor de collectie horloges. De stijl, rust en techniek uit de jaren ’40 en ’50 komt mooi samen met het moderne ontwerp van een 44mm-horloge. Het is een combinatie die zowel consumenten als designers en mode-experts aanspreekt.

Over Björn Hendal

Björn Hendal is een zusteronderneming van Blancier, een ervaren Duits horlogemerk dat bekend staat om de hoge kwaliteit en creatieve ontwerpen. Björn Hendal verkoopt de horloges vanuit de webshop direct aan haar klanten, waarbij de product- en gebruiksfoto’s via sociale media-kanalen zoals Facebook, Pinterest en Instagram de belangrijkste mate van publiciteit en mond-tot-mondreclame opleveren.

Dit delen:

  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Meer
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Pocket (Wordt in een nieuw venster geopend)

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Laden...
Previous Posts Begrotingsoverschot bijna 3 miljard euro
Next Posts Easyjet gaat energie leveren in Nederland

Geef een reactieReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Net binnen
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
  • 15 april 2024
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
  • 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!

Volg ons op social media

Likes Follow
Push-meldingen
Ontvang het nieuws direct wanneer het verschijnt!
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Over deze website

Zakelijk Dagblad voorziet u dagelijks van het belangrijkste zakelijke nieuws uit binnen- en buitenland, onderverdeeld in meerdere categorieën. Ons doel is om enkel goede berichten te delen, zonder u te overspoelen met nieuws.

Net binnen

Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen

Contact

  • Adverteren
  • Artikel aanmelden
  • Ondernemersprofielen
  • Bedrijfsprofielen

Onze Partners

Blijf per mail op de hoogte

  • 2021 Zakelijk-Dagblad.nl

Privacy Policy | Cookies | Disclaimer | Links | Contact
%d