- 21 November 2024
Richard van Hooijdonk: Trendwatcher van deze tijd
Futuroloog Richard van Hooijdonk zit niet stil wat betreft zijn voorspellingen en visies op het gebied van nieuwe ontwikkelingen en technologiën. Zo ziet hij dat tijdens de Coronapandemie in vrijwel alle sectoren inventieve oplossingen zijn bedacht om de continuïteit te waarborgen. Veel van deze oplossingen zijn volgens Van Hooijdonk niet meer enkel van tijdelijke aard. De coronacrisis heeft een nieuw tijdperk ingeluid op gebied van technologische trends en toepassingen.
Futoroloog spreker
Richard van Hooijdonk geldt jaren als toonaangevende trendwatcher in Nederland en schuift in die rol dan ook vaak aan bij programma’s zoals RTL Late Night, RTL Z Business Class en recent bij het programma Dit is de Dag op Radio 1. Hier sprak Van Hooijdonk zijn zorgen uit over het voornemen van banken om hun klanten te laten betalen voor geldopnames. Naast televisie- en radio-optredens is Van Hooijdonk ook actief als spreker op beurzen, congressen en bedrijfslezingen. Zo hebben bedrijven zoals Stedin, Heineken en zelfs de Koninklijke Luchtmacht zeer positiefe ervaringen met de lezingen van Van Hooijdonk.
Futuroloog Richard van Hooijdonk
Een futuroloog kijkt natuurlijk naar trends die in de toekomst een belangrijke rol gaan spelen. De Coranacrisis heeft veel van deze trends in een stroomversnelling gebracht. Richard van Hooijdonk houdt deze allemaal bij, zodat bedrijven en ondernemers voorbereid zijn op de toekomst. Eén van de ontwikkelingen die het afgelopen jaar aan populariteit hebben gewonnen is de inzet van Virtual en Augmented Reality (VR en AR). Doordat winkels veelal gesloten waren, hadden consumeneten andere manieren nodig om in contact te komen met een product. Door bijvoorbeeld een nieuwe bank door middel van AR in de woonkomer te projecteren, konden meubelzaken het verlies van fysiek contact gedeeltelijk opvangen. Richard van Hooijdonk quote:
“Deze technologieën bieden klanten meeslepende en gepersonaliseerde merkervaringen met hoge entertainmentwaarde en kunnen bovendien via allerlei verschillende marketingkanalen worden ingezet.”
Dankzij de meeslepende ervaringen van VR & AR leren consumenten een merk ‘up-close-and-personal’ kennenhttps://t.co/xEATciXtNq#VR #AR #marketing #showroom #hologram pic.twitter.com/tqfIvg9tRq
— Richard Hooijdonk (@rvhooijdonk) July 19, 2021
De Wereld van Morgen
Richard van Hooijdonks ebook De Wereld van Morgen gaat in op de impact die techologische ontwikkelingen hebben op ieders dagelijks leven. Met dit als basis gaat Richard van Hooijdonk theater na theater af om met zijn lezing Welcome to the Future bezoekers mee te nemen op een ontdekkingsreis naar de toekomst. Hij beantwoord relevante vragen met betrekking tot de impact van technologische onwikkelingen op hoe we wonen, werken en leven. Hiermee zet Van Hooijdonk zijn imposante profiel in om iedreen mee te nemen naar een duurzame toekomst vol technologische trends.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Ontvang de nieuwsbrief