• 23 May 2025
Net binnen
#Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes! #Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen #BV oprichten als zzp’er: dit is waarom! #Handige platformen voor meer zakelijke exposure #Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Zakelijk Dagblad
  •  Home
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Gaming
  • Tech
    • Internet
    • Wetenschap
  • Politiek
    • Recht
  • Sport
  • Cultuur

Een effectieve SEO marketing

Een effectieve SEO marketing
Geen categorie
  • 11 september 2019
  • Geen categorie

Steeds meer ondernemers besluiten om zich in Search Engine Optimization (SEO) te verdiepen. Vooral voor een online ondernemer is SEO onmisbaar. De kans is groot dat je al weet wat Search Engine Optimization ongeveer inhoudt. Toch krijg je eerst nog een SEO uitleg, zodat je bekend bent met de verschillende technieken. Search Engine Optimization is een benaming voor de technieken die gebruikt worden om een website te optimaliseren voor de zoekmachines. Hierdoor wordt een website of webshop beter vindbaar, waardoor er ook meer bezoekers op het platform terecht komen. Als het online platform op de juiste manier is ingericht, zullen meer bezoekers in veel gevallen ook tot een hogere omzet leiden. Voor een online onderneming is het dus essentieel dat er voldoende aandacht aan SEO wordt besteed.

 

In dit artikel lees je voornamelijk over SEO voor Google. De Google zoekmachine is namelijk de belangrijkste zoekmachine op het moment. De meeste mensen maken gebruik van Google als ze een zoekopdracht uitvoeren. Als je vindbaar bent op dit platform, levert dit je veel extra bezoekers op. Overigens ben je meestal ook goed vindbaar in andere zoekmachines als je SEO voor Google toepast. De zoekmachines gebruiken namelijk veelal dezelfde factoren om een website te beoordelen.

Aan welke eisen voldoet een professionele website?

Een professionele website dient aan verschillende eisen te voldoen. Voor je bezoekers moet de website overzichtelijk zijn en interessante informatie bevatten. In principe zal een website die SEO-geoptimaliseerd is, ook interessanter zijn voor je bezoekers. Dit omdat het algoritme van Google waarde hecht aan dezelfde factoren als de gemiddelde bezoeker zal doen. Google is immers een commercieel bedrijf. Het bedrijf wil de mensen die gebruik maken van de zoekmachine tevreden houden.Om deze reden hecht het algoritme van de Google zoekmachine zoveel waarde aan goede content en een duidelijke sitestructuur.

 

Ondanks dat SEO en klantvriendelijkheid hand in hand horen te gaan, zijn er nog veel zelfbenoemde experts die verkeerde technieken toepassen. Denk bijvoorbeeld maar aan content waar het zoekwoord op een onnatuurlijke manier in verwerkt is. Dit gaat ten koste van de leesbaarheid en dus ook van de gebruikerservaring. Bovendien herkent Google dit tegenwoordig vrij snel, waardoor je ook nog eens risico loopt op een Google penalty. Wanneer je in SEO wil investeren, is het belangrijk dat je dit overlaat aan een professioneel bedrijf. Een betrouwbaar marketingbureau kan ervoor zorgen dat je website goed vindbaar wordt, zonder dat dit ten koste gaat van de klantvriendelijkheid, integendeel zelfs.

On-page en off-page SEO technieken

BIj SEO marketing wordt er vaak gesproken van on-page en off-page technieken. On-page technieken zijn technieken die op je eigen pagina worden toegepast. Denk bijvoorbeeld maar aan het creëren van geoptimaliseerde content en het verbeteren van de structuur van de website. Off-page technieken zijn technieken die niet op de website zelf worden toegepast. Linkbuilding is een goed voorbeeld van een off-page techniek. Bij linkbuilding worden er linkverwijzingen aangemaakt op andere websites. Een linkverwijzing is voor Google een goed teken. Wanneer er veel naar je website wordt verwezen, betekent dit namelijk dat je website belangrijk is. Het gevolg zal dan ook een hogere positie in de zoekresultaten zijn.

 

Voor een effectieve SEO marketing campagne, dien je gebruik te maken van zowel on-page als off-page technieken. Door beide soorten technieken te combineren, kan er een succesvolle campagne ontstaan. Toch is hiermee nog lang niet alles gezegd. Het is namelijk belangrijk dat de technieken ook op de juiste manier ingezet worden. Er worden nog veel fouten gemaakt op het gebied van SEO.

Probeer deze fouten te voorkomen

Heb je besloten om in Search Engine Optimization te investeren? Er zijn een aantal fouten die veel voorkomen als het om SEO gaat. Het is aan te raden om hier goed op te letten, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over Google penalties. Eerder hadden we het al over de onnatuurlijk geschreven content. Dit is een fout die ontzettend veel voorkomt, maar er zijn nóg meer fouten die je het beste kunt voorkomen. Hieronder vind je een aantal handige SEO tips, waarmee je een Google penalty kunt voorkomen.

Slecht linknetwerk

Linkbuilding is een techniek die door vrijwel ieder marketingbureau wordt gebruikt. Echter, wordt deze techniek ook veel op de verkeerde manier toegepast. Wanneer de meeste linkverwijzingen naar je website afkomstig zijn van websites van lage kwaliteit, zal dit tot een Google penalty kunnen leiden. Denk bijvoorbeeld aan websites die gevuld zijn met gekopieerde of onnatuurlijke content. Ook met websites die helemaal gevuld zijn met linkverwijzingen, zal je meestal niet veel bereiken. Besteed je de linkbuilding uit aan een andere partij? In dit geval is het aan te raden om regelmatig te controleren vanaf welke websites er naar jouw platform verwezen wordt.

Gekopieerde content

Gekopieerde content is nog iets dat hard wordt bestraft door Google en andere zoekmachines. Voor een gebruiker van Google heeft het geen meerwaarde als je gekopieerde content op je website hebt. Deze content is namelijk al ergens anders te vinden. Bovendien is het verboden om content te kopiëren i.v.m. auteursrecht. Laat je de content door een copywriter schrijven? Zorg er dan voor dat je absoluut zeker kunt zijn van unieke content.

Onnatuurlijk geschreven

Behalve dat de content van een website uniek moet zijn, is het ook belangrijk dat de content op een natuurlijke manier geschreven wordt. Zoektermen zijn in veel gevallen onnatuurlijk. Om deze reden kiezen veel copywriters ervoor om zoektermen letterlijk over te nemen. Voorheen maakte het niet uit als zoekwoorden onnatuurlijk in de teksten op je website voorkwamen, het was zelfs een goede manier om beter vindbaar te worden. Tegenwoordig is het algoritme van de Google zoekmachine echter slimmer dan destijds. Het is niet langer nodig om zoekwoorden op een onnatuurlijke manier in de content te verwerken. Sterker nog, tegenwoordig gaat dit ten koste van de vindbaarheid. Google wil namelijk dat de content op je website leesbaar is voor bezoekers. Zorg er dus altijd voor dat de content op je website goed leesbaar is. SEO mag nooit ten koste gaan van de gebruikerservaring.

 

Via dit artikel op Ecommerce.nl kom je meer te weten over SEO en relevante zaken.

Dit delen:

  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Meer
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Pocket (Wordt in een nieuw venster geopend)

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Laden...
Previous Posts Alibaba-oprichter Jack Ma met pensioen
Next Posts Groot prijsverschil tussen ‘groene’ en ‘niet-groene’ woningen

Geef een reactieReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Net binnen
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
  • 15 april 2024
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
  • 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!

Volg ons op social media

Likes Follow
Push-meldingen
Ontvang het nieuws direct wanneer het verschijnt!
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Over deze website

Zakelijk Dagblad voorziet u dagelijks van het belangrijkste zakelijke nieuws uit binnen- en buitenland, onderverdeeld in meerdere categorieën. Ons doel is om enkel goede berichten te delen, zonder u te overspoelen met nieuws.

Net binnen

Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen

Contact

  • Adverteren
  • Artikel aanmelden
  • Ondernemersprofielen
  • Bedrijfsprofielen

Onze Partners

Blijf per mail op de hoogte

  • 2021 Zakelijk-Dagblad.nl

Privacy Policy | Cookies | Disclaimer | Links | Contact
%d