• 23 May 2025
Net binnen
#Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes! #Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen #BV oprichten als zzp’er: dit is waarom! #Handige platformen voor meer zakelijke exposure #Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Zakelijk Dagblad
  •  Home
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Gaming
  • Tech
    • Internet
    • Wetenschap
  • Politiek
    • Recht
  • Sport
  • Cultuur

Zet inbound marketing in om je kennis met klanten te delen

Zet inbound marketing in om je kennis met klanten te delen
Economie
  • 3 september 2020
  • Economie

Wist je dat het je uiteindelijk veel meer betalende klanten kan opleveren op het moment dat je in de beginfase gratis kennis met hen deelt? Vroeger ging men ervan uit dat je alleen kennis die je hebt met betalende klanten moet delen. Tegenwoordig kun je als ondernemer gratis kennis weggeven om er vervolgens betalende klanten mee binnen te halen. Op een gegeven moment hoef je dan zelfs geen reguliere marketing meer in te zetten of te betalen voor Google- of Facebookcampagnes omdat je klanten je snel kunnen vinden. In deze blog lees je meer over hoe je inbound marketing inzet om financieel gezien te groeien.

Wat is inbound marketing?

Reguliere marketing houdt in dat jij als ondernemer klanten zoekt en je dus eigenlijk de zwakke partij bent. Je hebt de klanten nodig om te kunnen voortbestaan maar je laat dan onvoldoende zien wat jij voor de klanten zou kunnen betekenen. Inbound marketing draait de rollen om en zorgt ervoor dat de klant juist met de hulpvraag bij jou terecht komt. Op die manier verdraai je het machtsspelletje en kun jij als ondernemer wel of niet met de klant samen gaan werken. De meest bekende en gangbare CMS voor inbound marketing zijn HubSpot en WordPress.

Bovendien kost inbound marketing je bijna niets. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om allerlei blogs over je werkzaamheden te schrijven, of geef gratis tips mee waar je potentiële klanten mee zou kunnen helpen. Je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om filmpjes op YouTube te plaatsen. Dit valt allemaal onder inbound marketing.

Voor welk type ondernemer is inbound marketing geschikt? 

Het mooie aan inbound marketing is dat het voor iedereen geschikt is. Het maakt niet uit in welke branche je werkzaam bent en een onderneming hebt. Er zijn altijd voldoende blog onderwerpen en filmpjes te maken over wat jij doet. Je kunt het er zelfs op gooien om je eigen lifestyle aan je mogelijke klanten te gaan verkopen en promoten. Wanneer je gratis kennis deelt, worden mensen benieuwd naar wat je hen nog meer te bieden hebt. Het maakt ook direct je betaalde diensten een stuk interessanter omdat ze dan nóg meer goeds van je verwachten.

Hoe deel jij de inbound marketing met de rest van de wereld?

Je kunt het beste kiezen voor inbound marketing wat je direct ook via social media kunt promoten. Denk aan een blog, YouTube kanaal of een podcast. Hiermee bereik je in één keer veel meer mensen, waardoor je er uiteindelijk ook meer klanten aan overhoudt. 

Dit delen:

  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Meer
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Pocket (Wordt in een nieuw venster geopend)

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Laden...
Previous Posts Hoe ziet je toekomst als freelancer eruit?
Next Posts Reisbranche wil ticket garantiefonds opzetten

Geef een reactieReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Net binnen
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
  • 15 april 2024
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
  • 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Meer Economie
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure

Volg ons op social media

Likes Follow
Push-meldingen
Ontvang het nieuws direct wanneer het verschijnt!
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Over deze website

Zakelijk Dagblad voorziet u dagelijks van het belangrijkste zakelijke nieuws uit binnen- en buitenland, onderverdeeld in meerdere categorieën. Ons doel is om enkel goede berichten te delen, zonder u te overspoelen met nieuws.

Net binnen

Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen

Contact

  • Adverteren
  • Artikel aanmelden
  • Ondernemersprofielen
  • Bedrijfsprofielen

Onze Partners

Blijf per mail op de hoogte

  • 2021 Zakelijk-Dagblad.nl

Privacy Policy | Cookies | Disclaimer | Links | Contact
%d