- 22 November 2024
Zet inbound marketing in om je kennis met klanten te delen
- 3 september 2020
- Economie
Wist je dat het je uiteindelijk veel meer betalende klanten kan opleveren op het moment dat je in de beginfase gratis kennis met hen deelt? Vroeger ging men ervan uit dat je alleen kennis die je hebt met betalende klanten moet delen. Tegenwoordig kun je als ondernemer gratis kennis weggeven om er vervolgens betalende klanten mee binnen te halen. Op een gegeven moment hoef je dan zelfs geen reguliere marketing meer in te zetten of te betalen voor Google- of Facebookcampagnes omdat je klanten je snel kunnen vinden. In deze blog lees je meer over hoe je inbound marketing inzet om financieel gezien te groeien.
Wat is inbound marketing?
Reguliere marketing houdt in dat jij als ondernemer klanten zoekt en je dus eigenlijk de zwakke partij bent. Je hebt de klanten nodig om te kunnen voortbestaan maar je laat dan onvoldoende zien wat jij voor de klanten zou kunnen betekenen. Inbound marketing draait de rollen om en zorgt ervoor dat de klant juist met de hulpvraag bij jou terecht komt. Op die manier verdraai je het machtsspelletje en kun jij als ondernemer wel of niet met de klant samen gaan werken. De meest bekende en gangbare CMS voor inbound marketing zijn HubSpot en WordPress.
Bovendien kost inbound marketing je bijna niets. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om allerlei blogs over je werkzaamheden te schrijven, of geef gratis tips mee waar je potentiële klanten mee zou kunnen helpen. Je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om filmpjes op YouTube te plaatsen. Dit valt allemaal onder inbound marketing.
Voor welk type ondernemer is inbound marketing geschikt?
Het mooie aan inbound marketing is dat het voor iedereen geschikt is. Het maakt niet uit in welke branche je werkzaam bent en een onderneming hebt. Er zijn altijd voldoende blog onderwerpen en filmpjes te maken over wat jij doet. Je kunt het er zelfs op gooien om je eigen lifestyle aan je mogelijke klanten te gaan verkopen en promoten. Wanneer je gratis kennis deelt, worden mensen benieuwd naar wat je hen nog meer te bieden hebt. Het maakt ook direct je betaalde diensten een stuk interessanter omdat ze dan nóg meer goeds van je verwachten.
Hoe deel jij de inbound marketing met de rest van de wereld?
Je kunt het beste kiezen voor inbound marketing wat je direct ook via social media kunt promoten. Denk aan een blog, YouTube kanaal of een podcast. Hiermee bereik je in één keer veel meer mensen, waardoor je er uiteindelijk ook meer klanten aan overhoudt.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Ontvang de nieuwsbrief