- 22 November 2024
Voordelen van een opgeruimde werkplek
- 12 maart 2018
- Binnenland Economie
Een opgeruimde werkplek brengt enorm veel voordelen met zich mee. In dit artikel bespreken we de grootste 3 voordelen om direct jouw werkplek op te gaan ruimen. Lees verder en kom alle voordelen te weten.
Betere prestaties
Een werkplek is bedoeld om te presteren. Een opgeruimde werkplek zorgt voor betere prestaties. Je kan namelijk beter functioneren in een schone en opgeruimde omgeving. Wanneer je bureau een zooitje is zorgt dit voor mentale belemmering om productief aan de slag te gaan. Daarnaast heb je ook meer tijd om productief te zijn. Doordat je werkplek netjes geordend is hoef je niet meer te zoeken naar losse documenten. Hiervoor is een archiefkast aangeraden.
Minder stress
Stress is iets waar we allemaal wel eens, of zelfs regelmatig, last van hebben. Heb je last van werkstress? Door drukte, doordat je teveel werk op je hebt genomen of omdat je niet vitaal genoeg bent op dit moment. Probeer eens om een dag alles op een rijtje te zetten. Zorg voor een opgeruimde werkplek, strakke planning, werk achterstallig werk weg en zorg ervoor dat je alle mails hebt beantwoord.
Voorkom verdwenen documenten
Wanneer je werkplek een zooitje is zal dit er regelmatig voor zorgen dat er een document verdwijnt. Als dit een notitiebriefje is vallen de gevolgen nog mee, maar wat als dit een belangrijk contract of ander soort document is? Dan ben je verder van huis. Zorg ervoor dat je werkplek goed is opgeruimd en archiveer documenten.
Opgeruimde werkplek met deze tips
Een opgeruimde werkplek is helemaal niet zo moeilijk, wij geven een aantal handige tips om regelmatig een opgeruimde werkplek te hebben. Plan bijvoorbeeld iedere week een half uurtje in om je werkplek op te ruimen of kies een vast moment. Als vast moment kan je bijvoorbeeld de Vrijdagmiddag nemen, de werkweek zit er op, door je werkplek op te ruimen sluit je de werkweek netjes af en begin je Maandag met een schone lei.
Verder is het verstandig om voldoende mappen, kasten en opberglades te hebben. Losse documenten, boeken, bureau accessoires en andere troepjes kan je direct na gebruik opbergen. Volg deze twee simpele tips en je zal de voordelen van een opgeruimde werkplek zelf ervaren.
Dit delen:
Geef een reactieReactie annuleren
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Ontvang de nieuwsbrief