• 23 May 2025
Net binnen
#Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes! #Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen #BV oprichten als zzp’er: dit is waarom! #Handige platformen voor meer zakelijke exposure #Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Zakelijk Dagblad
  •  Home
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Gaming
  • Tech
    • Internet
    • Wetenschap
  • Politiek
    • Recht
  • Sport
  • Cultuur

Bereik je doelgroep met influencer marketing

Bereik je doelgroep met influencer marketing
Economie Internet
  • 3 april 2018
  • Economie Internet

Een opkomende marketingtrend in 2018 is influencer marketing. Het is de perfecte manier om je bereik te vergroten. Door samen te werken met bloggers en vloggers, creëer je meer bereik en kom je dichter bij je doelgroep. Wil je iets met influencer marketing doen, dan kun je ervoor kiezen om dit via een social media bureau te doen.

Wat is influencer marketing?

Influencers zijn bloggers en vloggers die een online bereik hebben en met name op social mediagebied. Bloggers en vloggers zijn er in verschillende niches, zoals: beauty, food, sport en mode, maar ook zijn er reis en mama bloggers en vloggers. Bekende Nederlandse influencers zijn Anna Nooshin, Cynthia Schultz, Pauline Weuring en Annic van Wonderen. Dit zijn bloggers met een enorm bereik.

Ook zijn er micro- influencers, dit zijn bloggers en vloggers met een wat minder groot bereik, die zijn daarentegen ook betaalbaarder dan bloggers en vloggers met een groot bereik. Influencer marketing is een vorm van native advertising, dit wil zeggen dat je een advertentie plaatst op een website die aansluit bij jouw branche. Dit kan een blog zijn waarbij er een artikel geschreven wordt waarin jouw merk of product gepromoot wordt, dit heet branded content.

Het kiezen van de juiste influencer

Er is een overvloed aan influencers in verschillende niches. Het is belangrijk om een blogger of vlogger te kiezen die aansluit bij jouw merk en doelgroep. Als er geen match is dan zal je weinig response krijgen op een advertentie. Kies daarom altijd voor een influencer die aansluit bij jouw merk.

Grote of micro- influencer

Je hebt de keuze uit duizenden influencers, dit maakt het vrij lastig om een goede influencer te kiezen. Grote influencers die meer dan 10.000 unieke volgers hebben per maand zijn goed voor de naamsbekendheid. Micro- influencers hebben een wat minder groot bereik, maar ze zijn betaalbaarder en bereiken sneller de juiste doelgroep. Daarnaast hebben de kleinere bloggers en vloggers een sterkere relatie met hun volgers waardoor het wat persoonlijker wordt.

Dit delen:

  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Meer
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Pocket (Wordt in een nieuw venster geopend)

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Laden...
Previous Posts Drie tips voor een geslaagde bedrijfsborrel
Next Posts Tassen bedrukken als relatiegeschenk

Geef een reactieReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Net binnen
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
  • 15 april 2024
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
  • 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Meer Economie
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Meer Tech
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure

Volg ons op social media

Likes Follow
Push-meldingen
Ontvang het nieuws direct wanneer het verschijnt!
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Over deze website

Zakelijk Dagblad voorziet u dagelijks van het belangrijkste zakelijke nieuws uit binnen- en buitenland, onderverdeeld in meerdere categorieën. Ons doel is om enkel goede berichten te delen, zonder u te overspoelen met nieuws.

Net binnen

Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen

Contact

  • Adverteren
  • Artikel aanmelden
  • Ondernemersprofielen
  • Bedrijfsprofielen

Onze Partners

Blijf per mail op de hoogte

  • 2021 Zakelijk-Dagblad.nl

Privacy Policy | Cookies | Disclaimer | Links | Contact
%d