- 21 November 2024
Nuon schaamt zich voor misleiding
- 30 september 2019
- Bedrijven Binnenland
Na een half jaar reageert Nuon eindelijk op het bericht van het AD waarin de malafide verkooppraktijken van Nuon-verkopers aan het licht kwam. Directeur klanten Cindy Kroon zegt dat ze zich schaamt voor de uitwassen. ,,Buitengewoon pijnlijk.’
In januari dit jaar kwamen er verhalen van Nuon-verkopers naar boven. Zo zeiden ze dat er vaak gelogen wordt over prijzen van energie en dat klanten agressief worden benaderd. Na deze verhalen kwamen er meerdere meldingen van ‘klanten’ die ook zulke dingen hebben meegemaakt. Zo ging het in de meldingen over offertes dat contracten bleken te zijn, en babbeltrucs om kwetsbare ouderen over te laten stappen.
Bonussysteem
Het bonussysteem is volgens de verkopers de boosdoener. Zo verdienen de verkopers het meest met de bonus die ze per contract krijgen. Maar krijgt de best verkopende werknemer ook vaak dinerbonnen of iets dergelijks. Ook wordt er niet goed gecontroleerd of een sale volgens de regels gaat. Alleen wanneer de klanten een klacht indienen.
Geen actie
Nuon zegt zich niet in de handelswijze te herkennen en neemt geen extra maatregelen. Volgens Kroon zijn er al sancties voor verkopers die hun boekje te buiten gaan.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Ontvang de nieuwsbrief