- 21 November 2024
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
- Bedrijven Beroepen Binnenland Economie Financieel Internet Lifestyle
Wil je meer potentiële klanten in de directe nabijheid van jouw bedrijf trekken? Dan mag buitenreclame in jouw regionale mediamix niet ontbreken. Met een groot aantal verschijningsvormen en formaten van buitenreclame zijn er voldoende lokale mogelijkheden om jouw horecazaak, advocatenkantoor, winkel of garage lokaal te promoten in jouw plaats of gemeente.
Om grote aantallen inwoners en toeristen te bereiken is het plaatsen van reclameborden op opvallende plekken een must om jouw product, evenement of merk onder de aandacht te brengen om zodoende nieuwe klanten te werven. Buitenreclame kenmerkt zich door de hoge mate van herhaling en zorgt voor een niet te missen impact bij alle passerende fietsers, voetgangers en automobilisten.
Maar wat levert deze manier van buitenreclame eigenlijk op voor jouw bedrijf? Onderstaande informatie zorgt dat je weet welke voordelen je eraan kan behalen, zodat je snel over kan gaan tot het inschakelen van de professionals.
De zichtbaarheid in de echte wereld vergroten
Buitenreclame is een bijzonder zichtbaar medium. Een medium dat niet verstopt zit achter een site, een tijdschrift, een krant of een zender. En een voorbijganger hoeft er helemaal niets voor te doen. Hij hoeft er niet voor af te stemmen, niet voor te klikken en niet voor door te bladeren. De meeste bedrijven richten zich vaak op online en social mediakanalen. De echte wereld wordt weleens vergeten. Terwijl deze er ook nog is.
Iedereen beweegt zich immers offline. Veel mensen zijn vaak onderweg naar werk, familie of vrienden of een sport. Uit onderzoek van de Australian Outdoor Media Association (OMA) blijkt dat we ‘wakkerder’ zijn als we ons buitenshuis navigeren. We zijn getraind om de omgeving te scannen op gebeurtenissen die ons kunnen beïnvloeden of dingen die verband houden met onze doelen. Buiten is er gewoon meer om op te reageren. Daarom zijn we vele malen oplettender onderweg.Onbewust krijg je hiermee meer zichtbaarheid. Voordat je het weet, herkennen mensen jouw bedrijfsnaam en komen de eerste acties in beweging.
Product, evenement of bedrijf promoten met buitenreclame
Buitenreclame is er in allerlei soorten en maten, van grote reclameschermen langs de snelweg tot reclamebordjes op een rotonde. Iedere verschijningsvorm heeft zo zijn eigen kenmerken en voordelen. Veel gekozen buitenreclame om een product, actie of evenement tijdelijk een aantal weken te promoten is via bushokjes reclame, mupi’s, A0-borden zoals driehoeks- en sandwichborden, billboards of digitale schermen. Deze soorten buitenreclame zijn flexibel genoeg voor kortlopende, opvallende campagnes.
Buitenreclame zoals verlichte reclameborden langs de weg, adopteren van een rotonde, reclameklokken zijn ideaal voor langdurige merkversterking en merkvertrouwen in de buurt, om continu zichtbaarder te zijn dan de concurrentie of om van een moeilijk zichtbare vestiging (B locatie) een A-zichtlocatie te maken. Dat betekent meer aanloop en veel meer omzet.
De hele dag zichtbaar
Buitenreclame is er altijd en overal. Het is 24 uur per dag, 7 dagen per week zichtbaar voor de buitenwereld. Iedereen leeft op een ander tijdstip. Mensen zijn overdag of in de avonduren aan het werk, sommigen zijn gedurende de nacht onderweg. Niet alleen moet je jouw advertenties daarom inrichten voor overdag, maar ook voor in de avonduren. De reclame blijft constant zichtbaar voor de buitenwereld. Wanneer iemand ook naar buiten stapt, komt jouw bedrijf weer voorbij. Dit kan weer een nieuwe stroom aan klanten opleveren, zonder dat je steeds gebonden bent aan bepaalde openingsuren of de zichtbaarheid binnen een algoritme.
Onderdeel worden van de lokale omgeving
Als je gebruik maakt van goede buitenreclame kan je met jouw onderneming een lokale binding creëren. Vooral voor lokale bedrijven is het van belang dat de bewoners in de omgeving bekend raken met de naam. Door strategisch om te gaan met de reclame kan je jouw lokale aanwezigheid opbouwen en weten steeds meer mensen jouw bedrijf of winkel te vinden. Daarnaast zorgt het voor meer (visuele) herkenning. Mensen maken automatisch de associatie met jouw bedrijf, waardoor mond-op-mond reclame ontstaat. Naarmate dit vordert, ontstaat er een loyaal klantenbestand waar je op kan bouwen.
Interactie stimuleren met buitenreclame
Maak jouw buitenreclame boodschap niet alleen goed bekeken, maar stimuleer ook interactie. Gebruik logo, identiteit, huisstijl, pictogrammen en pijl verwijzingen om visueel de aandacht te trekken. En slimme call-to-action in uw buitenreclame boodschap zoals QR codes, inloopuren speciale kortings- en actiecodes, telefoon nummers en URL’s, om het offline succes te beoordelen.
Door slimme technologieën te gebruiken als instore tracking kan je ook de toename van klanten in jouw winkel of restaurant meten.
Versterk buitenreclame met andere lokale media
Tot slot, om de kans te vergroten dat de doelgroep met jouw boodschap in aanraking komt kan je buitenreclame buitengewoon goed combineren met diverse lokale offline en online kanalen. Denk aan stadsradio, (zakelijke) huis-aan-huismagazines, lokale nieuwssites, targeting op specifieke locaties met Google advertenties of andere lokale mogelijkheden om potentiële nieuwe klanten te binden.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Ontvang de nieuwsbrief