- 22 November 2024
Waarom zou je een website migratie doen?
- 27 augustus 2020
- Advertentie Bedrijven
Website migraties zijn ingewikkeld, maar soms toch echt noodzakelijk. In dit artikel leggen wij je uit waarom een website migratie noodzakelijk kan zijn, maar ook wat het is. En natuurlijk wat erbij komt kijken.
Wat is het?
Een website migratie zet je in wanneer je de structuur aanpast van je website of je een nieuwe website hebt gebouwd op een ander domein. Een website bouwt waarde op en wanneer je kiest voor een nieuwe structuur of een ander domein, is het van belang dat je opgebouwde waarde doorstuurt.
Bij een website migratie wordt alle waarde van de oude website met een 301 redirect doorgestuurd naar de nieuwe url’s. En zo voorkom je dat bezoekers op oude url’s terecht komen, maar ook Google komt niet meer op het oude domein. Dit alles betekent dus dat je van elke URL die ooit bestond een 301 redirect aan moet maken naar de nieuwe url’s.
Waarom zou je een migratie doen?
Er zijn een aantal redenen waarom je een website migratie zou doen. Je kiest hiervoor:
- Wanneer je een nieuwe website bouwt op een ander domein.
- De website structuur wordt veranderd.
- Wanneer je een website bouwt met nieuwe url’s.
- Er meerdere websites op verschillende domeinen staan en je gaat naar 1 domein.
Waarom is het nodig?
Ook dit is al een beetje aangestipt. Een website is nodig voor de waarde van je website. Elke website bouwt door de jaren heen waarde op. Hoe langer een website bestaat hoe meer waarde, hoe betrouwbaarder Google je website bijvoorbeeld acht. En dan hebben we het nog niet eens gehad over externe links. Grote kans dat jij op verschillende websites een link hebt staan naar jouw website. Je wilt niet dat alle mensen op het verkeerde domein terecht komen.
Eigenlijk is het een simpele som om alle kwaliteit die je al hebt opgebouwd te behouden. Daarom maak je alle 301 redirects aan om waarde te behouden voor SEO, bezoekers op de juiste pagina’s te krijgen en zo vergroot je de kans op succes.
Wat kan er fout gaan wanneer je niet goed migreert of helemaal niet? Je verliest posities in de zoekresultaten. Er zijn bekende voorbeelden dat websites bezoekers verloren, niet meer werden gevonden op belangrijk zoektermen en ontzettend veel inkomsten verloren.
Hoe voer je een website migratie goed uit?
Een website migratie uitvoeren is niet makkelijk. Er komt veel bij kijken. Alle 301 redirects moeten goed worden opgesteld. Maar dat niet alleen. Heb je nog online campagnes lopen? Dan moeten deze ook worden aangepast. Daarnaast moet je alle andere kanalen controleren, zoals LinkedIn, Google Mijn Bedrijf en Facebook. En wat dacht je van alle backlinks die je hebt verzameld. Ook deze wil je graag aanpassen.
Het is een immense klus van het verzamelen van oude url’s en alle nieuwe url’s. Dit is niet zomaar gepiept. Doe dit dan ook nooit zomaar eventjes, maar verdiep je heel goed in dit traject en we raden je altijd aan om hulp hierbij te zoeken. Het bovenstaan is een migratie in de notendop. Verdiep je altijd goed in deze klus.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Ontvang de nieuwsbrief