- 22 November 2024
4 Redenen om online branding in te zetten voor je merk
- 16 juli 2020
- 1
- Bedrijven Binnenland
Tegenwoordig maken vrijwel alle bedrijven gebruik van online media om hun omzet te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van online media om leads te genereren en om via online meer te verkopen. Helemaal goed natuurlijk. Maar wist je dat online media ook ontzettend kunnen bijdragen aan je branding doelstellingen? In dit artikel geven wij 4 redenen om een specialist in online branding in te zetten om je merk op de kaart te zetten.
Reden 1. Je doelgroep is massaal online
Vrijwel elke doelgroep is tegenwoordig online te vinden. Wij durven dan ook gerust te zeggen dat ook jouw doelgroep online te bereiken is, want vrijwel iedereen is online actief. Misschien niet allemaal op hetzelfde platform, maar voor elke doelgroep zijn er genoeg opties om hen te bereiken. Voor de zakelijke markt is Linkedin een interessante media en via Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat en/of Pinterest is er in elke doelgroep wel een groot bereik te behalen.
Reden 2. Specifiek targetten
Het inzetten van online branding zorgt ervoor dat je enorm goed kunt targeten, denk bijvoorbeeld op interesses, leeftijd, geografie, online gedrag, sexe en noem zo maar op. Dit zorgt ervoor dat je via online media heel specifiek je doelgroep kunt bereiken, waardoor je advertenties in de juiste context kunt plaatsen. Zo worden advertenties niet langer als irritant, maar als relevant ervaren. Wat weer ten goede komt aan de branding van je merk.
Reden 3. Efficiënt gebruiken van je mediabudget
Een grote campagne opzetten om je merk te promoten onder een heel breed (niet geïnteresseerd) publiek brengt vaak de nodige kosten met zich mee. Een groot voordeel van online branding is dat je zeer specifiek je branding kan uitvoeren op enkel je doelgroep, waardoor minder waste in je mediabudget zult hebben.
Reden 4. Geschikt voor kleinere budgetten
Online branding is niet alleen interessant voor bedrijven met grote mediabudgetten. Ook met een kleiner mediabudget is het mogelijk om effectief de online branding van je merk te verbeteren. Vroeger was het nodig om dure cameraploegen, studio’s en acteurs in te huren voor het maken van reclamespots. Online is dat allemaal niet nodig. Een online video en banners zijn vaak al genoeg om online je merk te promoten onder je doelgroep. Dit maakt online branding interessant voor vrijwel alle bedrijven die een merkbeleving willen creëren.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Ontvang de nieuwsbrief
Comment (1)
Hoe begin je met (personal) online branding? - MICwatching.nl
06 nov 2020[…] voordelen van online branding […]