• 23 July 2025
Net binnen
#Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes! #Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen #BV oprichten als zzp’er: dit is waarom! #Handige platformen voor meer zakelijke exposure #Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Zakelijk Dagblad
  •  Home
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Gaming
  • Tech
    • Internet
    • Wetenschap
  • Politiek
    • Recht
  • Sport
  • Cultuur

Hoe organiseer je een succesvol zakelijk evenement?

Hoe organiseer je een succesvol zakelijk evenement?
Bedrijven
  • 7 maart 2023
  • Bedrijven

Wil je na jaren eindelijk weer eens een zakelijk evenement organiseren? Dan komt hier veel bij kijken. Het zal een hoop regelwerk zijn, maar – als je het goed doet – zal het ook heel veel opleveren. Daarom is het belangrijk dat je weet waar je op moet letten bij het organiseren van een succesvol zakelijk evenement. In dit artikel helpen we je alvast op weg.

Het doel bepalen

Vele zullen bij het plannen van een evenement gelijk beginnen met het uitzoeken van de zaalverhuur aanbieder, catering, muziek, decoratie, etc. Alhoewel dit essentieel is voor het organiseren van een evenement, wordt de eerste stap hierdoor over het hoofd gezien.

Voordat de juiste voorbereidingen getroffen kunnen worden, is het eerst belangrijk om het doel te bepalen. Waarom wil je juist nu een zakelijk evenement organiseren? Wat is de achterliggende reden?

Wil je dit bijvoorbeeld doen omdat jullie gefuseerd zijn met een ander bedrijf en er daardoor heel wat nieuwe gezichten bij zullen komen? Dan kan een dergelijk evenement fijn zijn om medewerkers aan elkaar voor te stellen en extra aandacht te geven.

Natuurlijk zijn er ook genoeg andere redenen te verzinnen. Bijvoorbeeld om samen te vieren dat er een geheel nieuw product is gelanceerd of om gewoon even alle medewerkers in het zonnetje te zetten en te trakteren op een geweldig bedrijfsfeest.

Een bedrijfsfeest plannen doe je op de eerste plaats voor de gasten. De mensen die de spil vormen van jouw bedrijf. Zonder personeel, ook geen goedlopend bedrijf. Dan mag daar best wel eens iets tegenover staan. Dergelijke feesten zijn goed voor de onderlinge relaties en sfeer op de werkvloer. Dit leidt uiteindelijk tot hogere productiviteit en een hogere tevredenheid onder jouw medewerkers.

De juiste datum

Natuurlijk moeten de genodigden ook ruim van tevoren weten wanneer het evenement zal plaatsvinden. Maar wanneer ga je dit doen?

Het is belangrijk om hierbij de specifieke wensen van de doelgroep te onderzoeken. Het hangt heel erg van het feest af welke dag de beste keuze is. Wil je het op vrijdagavond of in het weekend vieren? Houd er dan rekening mee dat je het evenement ruim van tevoren bekend maakt. Daarnaast moet je de genodigden wel echt enthousiast maken. Niet iedereen heeft er zin in om op een vrije dag iets voor het werk te doen.

Wil je echt een groot bedrijfsfeest organiseren en hoop je op een goede opkomst? Stuur de uitnodigingen dan minimaal een half jaar van tevoren. Dan is de kans het grootst dat mensen hier rekening mee zullen houden.

Laat ruimte voor verrassingen

De mensen die je voor het evenement uitnodigt moeten uiteraard weten wat het doel van het evenement is. Waarom wordt dit georganiseerd? Wat kunnen ze ervan verwachten? Dit wekt de interesse en maakt dat ze sneller besluiten om wel of juist niet te komen.

Is het doel van het evenement om mensen dichter bij elkaar te brengen en wordt het vooral een leuk feest? Laat dan ook voldoende ruimte over voor verrassingen. Geef ze net genoeg informatie om ze geïnteresseerd te houden, maar besluit de uitnodiging ook met een kleine teaser. Zo maak je iedereen net wat nieuwsgieriger en bereid om te komen. 

 

Dit delen:

  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Meer
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Pocket (Wordt in een nieuw venster geopend)

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Laden...
Previous Posts Efficiënter transport inplannen: 3 tips
Next Posts Verslavingen worden sneller gezien in bedrijven waar de werkdruk hoog ligt

Geef een reactieReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Net binnen
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
  • 15 april 2024
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
  • 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!

Volg ons op social media

Likes Follow
Push-meldingen
Ontvang het nieuws direct wanneer het verschijnt!
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Over deze website

Zakelijk Dagblad voorziet u dagelijks van het belangrijkste zakelijke nieuws uit binnen- en buitenland, onderverdeeld in meerdere categorieën. Ons doel is om enkel goede berichten te delen, zonder u te overspoelen met nieuws.

Net binnen

Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen

Contact

  • Adverteren
  • Artikel aanmelden
  • Ondernemersprofielen
  • Bedrijfsprofielen

Onze Partners

Blijf per mail op de hoogte

  • 2021 Zakelijk-Dagblad.nl

Privacy Policy | Cookies | Disclaimer | Links | Contact
%d