- 23 November 2024
De voor en nadelen van kortingscodes voor je webshop
- 21 oktober 2020
- Bedrijven Binnenland Economie
Sinds een aantal jaar maken steeds meer mensen gebruik van een het internet. Er is dan ook ontzettend veel mogelijk op het internet. Hierdoor kiezen ook ondernemers ervoor om een eigen webshop op te richten. Echter, in veel gevallen vergissen ondernemers zich in de hoeveelheid werk van een goede webshop. Om een goede webshop te kunnen bouwen, dien je rekening te houden met de verschillende manier om zo veel mogelijk conversies te genereren. De customer journey is hierbij ontzettend belangrijk. Daarnaast zou je er als ondernemer ook voor kunnen kiezen om af en toe een actie te houden zodat je meer omzet kunt genereren. Deze acties zorgen in veel gevallen voor extra naamsbekendheid.
De naamsbekendheid na een kortingscode
Ben je een ondernemer en heb je een eigen webshop? Dan is het van belang om zo veel mogelijk naamsbekendheid te creëren. Door een betere naamsbekendheid is het mogelijk om meer ‘gratis’ bezoekers naar jouw webshop te krijgen omdat ze nieuwsgierig zijn naar de webshop of producten.
Door een aantrekkelijke aantrekkelijk kortingscode te maken kunnen mensen dit delen met hun vrienden, familie of op het internet om ook anderen te laten profiteren van de korting. Zorg er daarom voor dat de kortingscode goed zichtbaar is. Deel hem via de nieuwsbrief, plaats het op social media of ze het op je eigen kortingscode pagina, zoals met de 50five kortingscode pagina heeft gedaan. Op deze manier kun je dus een flink publiek trekken en je naamsbekendheid vergroten.
Overtollige voorraad kwijtraken
Voor veel webshop eigenaren kan dit een herkenbaar probleem zijn: overtollige voorraad. Producten waar je maar niet vanaf lijkt te komen of nu niet meer ‘hip’ zijn. Je wilt er het liefst zo snel mogelijk vanaf, want voorraad hebben kost geld. Een kortingscode voor een bepaald product of voor een reeks producten is hier dé oplossing voor. Je kunt zo gericht je overtollige voorraad een stuk aantrekkelijker maken. Niemand weet tenslotte dat jij er af wilt!
Lage marges op producten
Als je een ondernemer bent en een eigen webshop hebt, wil je hier natuurlijk zo veel mogelijk mee verdienen. Echter kan het lastig zijn om een hoog rendement te genereren wanneer je een kortingsactie start. Wanneer je producten met lage marges verkoopt kun je een kortingsactie dus wellicht beter overslaan of op een andere manier een extra aantrekkelijk aanbod te doen. Bijvoorbeeld met een langere retourperiode of langere garantie.
Hoge piek en daarna aankoop uitstellen
De kans is groot dat je ooit al eens een kortingsactie hebt gedraaid. In veel gevallen zullen deze kortingsactie zorgen voor een tijdelijke piek. Echte is het nadeel van een kortingsactie dat je na deze piek minder omzet kan draaien. Dit heeft te maken met psychologie. Veel mensen zullen namelijk denken dat ze zonder een kortingscode te veel betalen voor het product. Hierdoor is de kans groot dat ze zullen wachten met de aankoop tot de volgende kortingsactie.
Een kortingscode voor een weekend
Wanneer je een ondernemer bent en toch graag een keer gebruik wilt maken van een kortingsactie, is het van belang om voldoende rekening te houden met de termijn van de kortingsactie. Het is verstandig om de kortingsactie niet langer dan een weekend te laten duren. Hierdoor houd je het product of de dienst exclusief. Wil je toch graag dat de kortingsactie langer loopt? Dan is het niet verstandig als je de kortingsactie langer dan één week laat duren. Bij een langere periode zal men niet meer getriggerd worden om direct tot aankoop over te gaan. Het is dus verstandig om een kortingscode zo exclusief mogelijk te houden!
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Ontvang de nieuwsbrief