• 11 May 2025
Net binnen
#Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes! #Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen #BV oprichten als zzp’er: dit is waarom! #Handige platformen voor meer zakelijke exposure #Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Zakelijk Dagblad
  •  Home
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Gaming
  • Tech
    • Internet
    • Wetenschap
  • Politiek
    • Recht
  • Sport
  • Cultuur

Foutje! Zo maak jij je klant weer blij

Foutje! Zo maak jij je klant weer blij
Cultuur
  • 28 juni 2019
  • Cultuur

Oeps, foutje! We zijn allemaal mensen en dus maken we fouten. Maar als bedrijf wordt soms van je verwacht dat dit niet gebeurt. Gevolg: een boze klant wanneer jij per ongeluk de verkeerde bestelling hebt aangeleverd of iets vertraging oploopt door een foutje. Want ja, ook je klanten zijn mensen en die verschillen per persoon. De een vindt dat het moet kunnen, de ander gaat tekeer of plaatst een slechte recensie. Dat schaadt de reputatie van je bedrijf. Tijd om het op te lossen!

Bied een luisterend oor

Klanten die hun woede direct naar jou uiten moet je eerst proberen te bedaren. Hoe je dat doet? Door zelf de rust te bewaren en vooral oprecht te zijn. Geveinsde beleefdheid of sarcasme maakt alles alleen maar erger. Luister bovendien naar de klant, of je het er nu mee eens bent of niet. Door te luisteren kun je sympathie tonen en de situatie analyseren. Herhaal wat de klant aangeeft, zodat hij of zij ziet dat je het begrepen hebt. Zo kan diegene zelf ook nog een keer nagaan wat hij allemaal heeft gezegd. Daarna ga je sympathiseren.

Ik begrijp u

“Ik begrijp helemaal dat u boos bent” of “U hebt het recht om gefrustreerd te zijn” zijn voorbeelden van sympathiserende zinnen. Is en blijft de klant rustig, dan is het tijd om je excuses aan te bieden en eventueel een vervangend of aanvullend alternatief aan te bieden. Bel daarvoor desnoods je manager of baas om te overleggen wat er mogelijk is. Wanneer de ‘storm’ is gaan liggen en de klant is voorzin van een passende oplossing, kun je eventueel nog iets extra’s doen: relatiegeschenken.

Cadeautjes

Laat voor dit soort voorvalletjes relatiegeschenken bedrukken om na te sturen in een situatie zoals deze. Een cadeautje maakt het vaak weer helemaal goed. Bovendien maak je er ‘stiekem’ ook nog een beetje reclame mee. Geef bij het cadeautje in een persoonlijk boodschap aan dat je het heel vervelend vond en blij bent dat het is opgelost, of iets soortgelijks. Grote kans dat de klant nog terugkomt ook!

Dit delen:

  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Meer
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Pocket (Wordt in een nieuw venster geopend)

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Laden...
Previous Posts Zzp-wet kan nog tien jaar duren
Next Posts Olieprijs stijgt door nieuwe spanning in de Straat van Hormuz

Geef een reactieReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Net binnen
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
  • 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
  • 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
  • 15 april 2024
Heb je een goede afvalverwerking? Check het met deze 4 tips!
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
  • 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Meer Cultuur
Tips om een coachingscultuur op de werkplek te integreren
  • 12 december 2022
Tips om een coachingscultuur op de werkplek te integreren
Verbeteren van bedrijfsprocessen met één tool
  • 30 juni 2022
Verbeteren van bedrijfsprocessen met één tool
Ideeën voor cadeautjes
  • 25 mei 2022
Ideeën voor cadeautjes
Geld nodig voor je bedrijf? Zo regel je een zakelijke lening!
  • 25 mei 2022
Geld nodig voor je bedrijf? Zo regel je een zakelijke lening!

Volg ons op social media

Likes Follow
Push-meldingen
Ontvang het nieuws direct wanneer het verschijnt!
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Over deze website

Zakelijk Dagblad voorziet u dagelijks van het belangrijkste zakelijke nieuws uit binnen- en buitenland, onderverdeeld in meerdere categorieën. Ons doel is om enkel goede berichten te delen, zonder u te overspoelen met nieuws.

Net binnen

Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
  • 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
  • 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen

Contact

  • Adverteren
  • Artikel aanmelden
  • Ondernemersprofielen
  • Bedrijfsprofielen

Onze Partners

Blijf per mail op de hoogte

  • 2021 Zakelijk-Dagblad.nl

Privacy Policy | Cookies | Disclaimer | Links | Contact
%d