- 21 November 2024
Commerciële vaardigheden
- 29 mei 2019
- Lifestyle
Wat zijn nou eigenlijk belangrijke commerciële vaardigheden waarover u moet beschikken als u commercieel succesvol wilt zijn? Is dat alleen een vlotte babbel, een maatpak en een snelle auto, of komt daar veel meer bij kijken? Het antwoord is ja, daar komt heel veel meer bij kijken. En vlotte babbel is prima, daar redt u het echter niet mee.
Belangrijk: een groot inlevingsvermogen
Commerciële vaardigheden die u elke dag opnieuw toepast zijn een goed analytisch vermogen, een oplossingsgerichte handelswijze, een groot inlevingsvermogen en kunnen en willen luisteren naar uw klanten. Overtuigen is ook een vaardigheid waarover u moet beschikken om commercieel succesvol te zijn. Belangrijk is ook commercieel inzicht. U zou dit het best kunnen omschrijven als een goed inzicht in de werking van de markt en hoe daar optimaal van te profiteren. Inzicht is wellicht wel de meest lastige eigenschap om aan te leren. Inzicht heeft u of heeft u niet. Vrijwel alle andere commerciële vaardigheden kunt u verbeteren door regelmatig trainingen te volgen.
De toekomstmogelijkheden van een product
Wat u ook zeker moet kunnen is het inschatten wat de toekomstmogelijkheden van een product of dienst in de markt zijn, ook wel een SWOT-analyse genoemd. U brengt dan de sterke en minder sterke punten in beeld en onderzoekt de kansen en bedreigingen en dat het liefst heel snel.
Een tevreden klant maakt reclame voor uw bedrijf
Een van de belangrijkste commerciële vaardigheden is een klantgerichte houding. Een dergelijke houding voorkomt klachten en stelt de klant centraal. De klant is bij u nog echt Koning zonder voorbij te gaan aan het gegeven dat een klant behalve rechten zeker ook gewoon plichten heeft. U verleent de klant steeds de best denkbare service en houdt nauw contact met de klant, met wie u altijd helder en eerlijk communiceert. Een tevreden klant maakt reclame voor uw bedrijf, besef echter wel dat een ontevreden klant het tegenovergestelde zal doen. Besef steeds dat elke klant een potentiële afnemer is en u houdt steeds de relatie met de klant in het oog, toont respect en gaat dienstverlenend te werk. Laat maar zien dat u echt iets voor uw klant wilt doen.
U kunt overtuigen
U gebruikt uw commerciële vaardigheden om uiteindelijk tot een verkoop van een product of dienst te komen. Daarom dient u altijd uw product als de bekende broekzak te kennen en over de juiste uitstraling te beschikken. U luistert naar wat de klant zegt en buigt een nee door creativiteit en inventiviteit om in een ja. Hoe? Door te overtuigen, ook een belangrijke vaardigheid in de commerciële wereld om tot successen te komen.
Ontwikkel uw vaardigheden om succesvoller te worden
Ook na een deal vergeet u de klant uiteraard niet en om uw vaardigheden verder te ontwikkelen volgt u regelmatig een commerciële vaardigheden training. Na deze training kan je er ook nog voor kiezen om het commerciële vaardigheden boek te lezen. Als u daar die vlotte babbel en een leuk, vlot pak aan toevoegt, dan is de kans op commercieel succes het grootst. Met andere woorden, u dient nogal over wat commerciële vaardigheden te beschikken voor u daadwerkelijk een product of dienst verkocht heeft. Laat u informeren over de kansen binnen het spectrum van commerciële vaardigheden door Steyn&Allberg.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
Ontvang de nieuwsbrief