- 21 November 2024
Horloge Micro-brands succesvol door goed te luisteren naar klantbehoefte
- 27 maart 2017
- Persbericht
Micro-brands zijn vooral online actief en doen het op dit moment beter dan veel traditionele horlogemerken. Ze luisteren goed naar de behoeften van de klant en spelen daarop in met onderscheidende design trends, meer controle voor de consument en een ‘lean’-productieproces. Klanten waarderen de aantrekkelijke prijzen, authentieke karakters en controle over het accessoire bij hun outfit.
“Traditionele horlogemerken hebben moeite in direct contact te blijven met hun klanten. Als micro-brand slagen we er bij Björn Hendal Watches in veel dichterbij te staan. We ontwerpen populaire New Vintage-horloges en werken daarnaast heel bewust met standaard 22mm-bandjes die klanten zelf eenvoudig kunnen wisselen. Bovendien slaan we veel onnodige schakels in het distributieproces over, waardoor we direct zaken kunnen doen met onze klanten en veel beter naar hen kunnen luisteren”, aldus Willem Kamerman, oprichter en eigenaar van het micro-horlogemerk.
Behoeften van de klant
Het is een bredere trend die in meer branches speelt. Consumenten hebben specifieke behoeften en zoeken naar fabrikanten en merken die daarin kunnen voorzien. Een horloge is een modeaccessoire waarmee consumenten zich uniek kunnen presenteren. Tegelijkertijd wensen ze een eerlijke prijs, zonder verborgen kosten voor distributeurs, importeurs. Micro-brands kunnen hun horloges online direct aan de consument aanbieden, waardoor er een veel hechtere relatie ontstaat en de merken gemakkelijker naar behoeften bij de klant kunnen vragen.
“We maken bewust eerlijke foto’s zonder nabewerking, zowel voor de webshop als voor Instagram. Klanten vertellen ons na de ontvangst van hun bestelling positief verrast dat het horloge er nog beter uitziet dan ze hadden verwacht”, vervolgt Kamerman. Het beantwoordt aan de behoefte aan een eerlijk aanbod door een authentiek micro-horlogemerk. Tegelijkertijd voorkomt het onnodige returns, waardoor de prijzen scherper kunnen blijven.
New Vintage-design door Björn Hendal
Björn Hendal presenteert op Instagram en in de eigen webshop New Vintage-design voor de collectie horloges. De stijl, rust en techniek uit de jaren ’40 en ’50 komt mooi samen met het moderne ontwerp van een 44mm-horloge. Het is een combinatie die zowel consumenten als designers en mode-experts aanspreekt.
Over Björn Hendal
Björn Hendal is een zusteronderneming van Blancier, een ervaren Duits horlogemerk dat bekend staat om de hoge kwaliteit en creatieve ontwerpen. Björn Hendal verkoopt de horloges vanuit de webshop direct aan haar klanten, waarbij de product- en gebruiksfoto’s via sociale media-kanalen zoals Facebook, Pinterest en Instagram de belangrijkste mate van publiciteit en mond-tot-mondreclame opleveren.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 21 augustus 2024
Horecazaak beginnen? Met deze tips wordt het zeker een succes!
- 19 juli 2024
Veiligheid voorop; cursus elektrisch schakelen
- 13 juni 2024
BV oprichten als zzp’er: dit is waarom!
- 7 juni 2024
Handige platformen voor meer zakelijke exposure
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
Ontvang de nieuwsbrief