- 28 March 2024
Twitter gaat tweets met misleidende informatie over vaccinaties labelen
- 2 maart 2021
- Tech
Twitter gaat tweets met misleidende informatie over vaccinaties labelen als onbetrouwbaar, maakt het bedrijf bekend op zijn blog. De maatregel wordt eerst toegepast op Engelstalige tweets. Het is nog niet bekend wanneer dit beleid op Nederlandse berichten toepast.
Daarnaast introduceert het sociale mediaplatform een strafpuntensysteem om te bepalen wanneer Twitter-gebruikers de regels overtreden. Misleidende berichten over het coronavirus (covid-19) of de behandeling ervan zullen worden gezien als ernstige overtredingen.
Het verspreiden van berichten die kunnen leiden tot gezondheidsschade, krijgen één strafpunt. Ook heftige complottheorieën over de pandemie en vaccinaties, komen de Twitter-gebruiker op twee strafpunten te staan. Bovendien moet de gebruiker ook eerst de tweet verwijderen voor hij weer kan tweeten.
Wanneer een account twee of drie strafpunten heeft, wordt deze voor twaalf uur van het sociale medium geschorst. Bij vier strafpunten geldt een schorsing van zeven dagen en bij vijf strafpunten is de gebruiker niet meer welkom op Twitter.
Twitter neemt al enige tijd maatregelen tegen desinformatie over het coronavirus. Sinds een jaar worden tweets met grove misinformatie en haatvolle content. Dit gebeurde binnen dit jaar ongeveer 8.500 keer.
Klik hier voor meer tech nieuws.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
- 15 november 2023
5 Redenen waarom je zou willen werken in het sociaal domein
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief