- 28 March 2024
Shell Energy sluit miljarden deal met Australische deelstaat
- 25 mei 2021
- Buitenland Economie
Shell Energy zal de komende tien jaar elektriciteit leveren aan de regering van de Australische provincie New South Wales. Dit maakt het bedrijf dinsdag bekend via een officieel persbericht op haar website. Deze deal zal het Nederlandse bedrijf 3,2 miljard Australische Dollar opbrengen, dat is zo’n 2,03 miljard euro.
Shell Energy gaat samenwerken met Edify, een producent van duurzame energie. Edify zal zich voornamelijk richten op de energieopslagsystemen van de provincie.
Het opslagsysteem bestaat uit nieuwe hightech accupakketten en heeft een capaciteit van 100 megawatt. De energie die opgeslagen wordt is afkomstig zijn van de Darlington Zonnecentrale. Daar wordt uiteraard een grote hoeveelheid stroom opgewekt via zonne-energie. Op deze manier hoopt de regering optimaal in staat te zijn om pieken in de vraag naar stroom op te kunnen vangen.
Bovendien kan de regering daarmee over stroom blijven beschikken tijdens de stapsgewijze sluiting van de kolencentrale in Lidell. Met ingang van 2022 zal de sluiting van deze kolencentrale op gang worden gezet. Het energieopslagsysteem van Shell en Edify moet in 2023 gereed zijn.
Het contract van Shell Energy met de regering van New South Wales gaat in juli 2022. De samenwerking is goed voor 1,8 terra-wattuur per jaar.
Bent u geïnteresseerd in meer vergelijkbare nieuws onderwerpen?
Klik hier voor meer economische nieuws artikelen.
Klik hier voor meer buitenlandse nieuws artikelen.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
- 15 november 2023
5 Redenen waarom je zou willen werken in het sociaal domein
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief