- 28 March 2024
5000 werknemers kunnen vertrekken bij de fiscus
- 24 augustus 2016
- Binnenland Economie
Bij de belastingdienst is het erg makkelijk voor haar werknemers om te vertrekken. Dankzij een bijzonder joviale vertrekregeling zullen nu na verwachting meer dan 5000 werknemers vertrekken.
Automatisering
Er zijn minder mensen nodig bij de fiscus door de toenemende automatisering. De belastingdienst zegt te willen innoveren en dat houdt in dat eenvoudig werk vervalt (wat 5000 banen kost) en daarentegen 1500 nieuwe mensen aangenomen moeten worden die specialistischer zijn in toezicht en data-analyse.
Eerder werd een zeer aantrekkelijke vertrekregeling bedacht waar veel werknemers en vooral de bijna gepensioneerden, maar wat graag gebruik van maken. Iets wat de directeur niet had zien aankomen. Doordat eerder al duidelijk werd dat de regeling populair was wordt regeling per 1 september stop gezet. Volgens het Financieel Dagblad heeft bijna een kwart van de werknemers maar liefst 6.900 interesse in de regeling. Zij ontvangen bij vrijwillig vertrek een bedrag van maximaal € 75.000 of, indien hoger, een jaarsalaris.
Volgens de woordvoerder van de Belastingdienst valt het mee met deze getallen. André Karels vertelt dat ‘’1048 mensen hebben aangegeven dat zij blijven. We verwachten dat er uiteindelijk ruim 5000 mensen gebruik zullen gaan maken van de regeling. Volgens de staatssecretaris Wiebes zegt dat de voortgang van de Belastingdienst niet in gevaar komt. Medewerkers vertrekken in overleg en het proces verloopt in fases.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
- 15 november 2023
5 Redenen waarom je zou willen werken in het sociaal domein
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief